۳۰ درصد جمعیت شهری آستانه اشرفیه در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

شهردار آستانه اشرفیه گفت: با بیان اینکه عمده پروژه‌های بازآفرینی شهری آستانه اشرفیه در محدوده بقعه متبرکه آقا سیدجلال الدین اشرف قرار دارد گفت: ۳۰ درصد جمعیت شهری آستانه اشرفیه در محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، محمد دانش‌شکیب از اجرای این دست طرح‌ها در شهر آستانه اشرفیه خبر داد و اظهار کرد: ۳۰ درصد از جمعیت شهری آستانه اشرفیه در محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این شهر به دلیل وجود بارگاه سیدجلال‌الدین اشرف مورد توجه گردشگران و زائران قرار دارد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های طرح بازآفرینی محله محور بودن آن است از طرفی شهر آستانه اشرفیه به ۱۲ محله تقسیم شده و پنج محله آن در محدوده بافت فرسوده ناکارآمد شهری قرار دارد.

شهردار آستانه اشرفیه با تاکید بر اینکه طرح مصوب این پنج محله شهر آستانه اشرفیه تهیه شده است، اضافه کرد: ۱۱۰ هکتار از محدوده محلات شهری آستانه اشرفیه شامل بافت‌های فرسوده شهری هستند یعنی حدود ۱۰ درصد از محدوده شهر در بافت فرسوده ناکارآمد شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از جمعیت شهری آستانه اشرفیه در محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند، افزود: اقدامات خوبی در این باره انجام شده است و ستاد بازآفرینی شهری آستانه را فعال کردیم که حدود ۴۰ مصوبه هم داشت از طرفی توانستیم مصوبات خوبی را هم از استان بگیریم.

دانش‌شکیب از انجام احیا، بهسازی، آرام سازی، پیاده‌رو سازی، روشنایی، نورپردازی و روکش آسفالت محدوده بافت فرسوده این شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به کمک‌های خوب اداره کل راه و شهرسازی گیلان توانستیم پروژه‌های خوبی را در بحث بازآفرینی شهری در آستانه اشرفیه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه عمده پروژه‌های بازآفرینی شهری آستانه اشرفیه در محدوده بقعه متبرکه آقا سیدجلال الدین اشرف قرار دارد، افزود: رینگ دور حرم مطهر، آسفالت، پیاده روسازی و بهسازی آن انجام شده است و به کمک هیئت امنای حرم و تملک‌های انجام شده هم صحن حرم از پنج هزار متر به ۱۱ هزار متر افزایش پیدا کرد.

شهردار آستانه اشرفیه با بیان اینکه اجرای پروژه ساخت بلوار ۳۵ متری به طول ۹۰۰ متر کمربندی آستانه اشرفیه را مستقیم به حرم متصل می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر و به دلیل کمبود منابع مالی تنها ۲۰۰ متر از این بلوار آزادسازی شده و آزادسازی حدود ۷۰۰ متر آن باقی مانده است.

وی افزایش قیمت زمین را از جمله دلایل اجرای پروژه اتصال کمربندی آستانه به حرم آقا سید جلال الدین اشرف عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی هم در این امر مشارکت دارد از سویی به دلیل مشکلات ایجاد شده درصدد بازنگری هستیم تا با طرح جدیدی این بلوار را به سرانجام برسانیم.

دانش شکیب هدف از بازآفرینی شهری را ایجاد اشتغال و داشتن زندگی استاندارد دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری آستانه اشرفیه در بحث صدور پروانه ساختمانی سعی می‌کند خدمات خوبی ارائه کند و برای کسانی که بخواهند در محدوده بافت فرسوده پروانه ساخت بگیرند تخفیفات خوبی را لحاظ خواهد کرد.

منبع: شبستان
کد خبر 477747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.