مذاکرات ثابت کرد آمریکا غیرقابل اعتماد است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: زمانی که جوان‌های ایرانی توانستند به غنی سازی ۲۰ درصد دست یابند دشمنان تقاضای مذاکره کردند اما این مذاکرات نشان داد این افراد پلیدهایی هستند که هیچ گاه به پیمان خود پایبند نخواهند ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد ظهر روز جمعه (۸ اسفند ماه) در اولین خطبه نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یکی از سنت‌های الهی امتحان بندگان است، در همه ادوار انسان‌ها امتحان می‌شوند و هدف از امتحان آنها رشد انسان‌ها در کارها و سختی‌هایی است که خداوند برای آنها قرار می‌دهد.

وی افزود: همانطور که جسم ما در سختی ورزش، قوی می‌شود، روح ما نیز در سختی تحمل ترک گناه و انجام واجبات رشد می‌کند، انسان در سختی مبارزه با شیطان و هوای نفس رشد می‌کند. انسان علاوه بر بلاها در نعمت‌ها نیز امتحان می‌شود، در بلاها باید صبور بوده و در نعمت‌ها شکرگذار باشد.

خطیب نماز جمعه اصفهان در خطبه دوم گفت: باید به دستورات اسلام عمل و همدردی را در وجودمان تقویت کنیم، در این ایام که نزدیک به سال نو است بسیاری توانایی تهیه لباس برای فرزندانشان ندارند و لازم است در چنین شرایطی با حفظ آبرو به یکدیگر کمک کنیم.

طباطبایی نژاد افزود: از کادر پزشکی به خصوص وزیر بهداشت تشکر می‌کنم، آقای نمکی همچون پدری دلسوز صحبت می‌کند و نگران مردم ایران است که گرفتار این بیماری نشوند، شهدای سلامت بر گردن ما حق دارند، کادر درمان در این مدت زحمات فراوانی کشیدند و بسیاری را از مرگ نجات دادند.

وی ادامه داد: وضع کشور ما از بسیاری از کشورها بهتر است، بسیاری معترض هستند که چرا از آمریکا واکسن نگرفته‌ایم، این افراد متوجه نیستند که تعداد کشته‌های آمریکا اکنون بیشتر از چند برابر ایران است، چرا آمریکا از این واکسن برای مردم خود استفاده نمی‌کند؟

خطیب نماز جمعه اصفهان گفت: برخی از هنرمندان داد می‌زنند و می‌گویند نمی‌توانند تحمل کنند که در کشور ما ورزشکاران در پی ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دهند. این افراد به این دلیل که مقام معظم رهبری اجازه خرید واکسن از آمریکا را ندادند معترض شده‌اند.

طباطبایی نژاد افزود: آمریکایی که تاکنون ورود بسیاری از داروها را به کشور ما ممنوع کرده بود اکنون چگونه می‌خواهد به کشور ما واکسن بفروشد و این در حالی است که این کشور واکسن مورد نیاز خودش را هم نتوانسته تأمین کند.

وی ادامه: این فرمایش مقام معظم رهبری ضربه محکمی به آمریکا زد، بسیاری پس از این فرمایش از آمریکا واکسن دریافت نکردند، ویروس کرونا به افراد فهماند آمریکا هیچ چیز بزرگی نیست.

خطیب نماز جمعه اصفهان گفت: پزشکان و کادر درمان زحمات بسیاری کشیدند و توانستند به خوبی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند و تعداد کشته‌ها را کاهش دادند.

طباطبایی نژاد افزود: در این بحران گرانی که قسمتی از آن ناشی از بی تدبیری‌ها است و بخش دیگری نیز به دلیل چاپ پول و بی ارزش شدن آن اتفاق افتاده است، مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند، کمک به مردم و فقرا محله محور شود، ائمه جمعه و خانواده‌هایی که در یک محله زندگی می‌کنند به یکدیگر کمک کنند تا از این بحران اقتصادی عبور کنیم. افراد فقیر منطقه را شناسایی و مشکلات مالی آنها را حل کنند تا کنون نیز خیران کمک‌های بسیاری کرده‌اند.

وی با اشاره به جلسه تشکیل شده روز دوشنبه هفته گذشته مجلس خبرگان اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد، هیئت رئیسه دوباره تأیید شد، برخی از آئین نامه‌ها از جمله سن ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان تصحیح شد، حداقل سن ۴۰ سال و حداقل تحصیلات سطح ۴ حوزه علمیه برای ثبت نام وضع شد.

امام جمعه اصفهان گفت: بعد از ظهر روز دوشنبه نیز مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان تشریف فرما شدند و در رابطه با لزوم حفظ وحدت دولت با مجلس و مجلس با دولت و سایر قوا و مردم با دولت، سخنرانی کردند و تاکید کردند همه باید در کنار یکدیگر در برابر دشمن بایستند.

طباطبایی نژاد افزود: پروتکل الحاقی پیش از این توسط مجلس تصویب شده بود، اما به دلیل بر طرف نشدن تحریم‌ها این پروتکل لغو شد تا دیگر امکان بازدید فیزیکی از تأسیسات هسته‌ای کشور توسط سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای نباشد.

امام جمعه اصفهان گفت: در دولت اسبق، تأسیسات انرژی هسته‌ای کشور سه سال کاملاً تعطیل شد و سپس به دستور مقام معظم رهبری مجدداً شروع به کار کردند و جوان‌های ایرانی توانستند به غنی سازی ۲۰ درصد دست یابند، در این زمان دشمنان تقاضای مذاکره کردند.

وی تصریح کرد: این مذاکرات نشان داد این افراد پلیدهایی هستند که هیچ گاه به پیمان خود پایبند نخواهند ماند. به فرموده مقام معظم رهبری تا زمانی که تحریم‌ها کاملاً برداشته نشود و پول‌هایی که داریم به ما برنگردانند مذاکره‌ای با آنها نخواهیم داشت.‌

کد خبر 477628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.