سردار فخاری: آغاز حفاری خط ۲ مترو هدیه به مردم اصفهان است

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: پروژه مترو برای مراکز مهم و اساسی کلانشهرها شکل گرفته یا در حال تکمیل است و پروژه‌ای که امروز حفاری آن در اصفهان آغاز می‌شود، ۶.۵ کیلومتر طول دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار علیرضا فخاری، صبح امروز _جمعه ۸ اسفندماه_ در آغاز عملیات اجرایی جبهه غرب به شرق خط دو قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: امروز به‌واسطه آغاز عملیات حفاری خط دو مترو، روز پربرکتی برای مردم اصفهان است تا با تلاش مسئولان ذی‌ربط مسیر خدمت‌های به‌روز برای آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مترو یکی از انواع حمل‌ونقل پیشرفته و زیرساخت‌های موردنیاز برای کشورهای در حال توسعه است، افزود: پروژه مترو برای مراکز مهم و اساسی کلانشهرها شکل گرفته یا در حال تکمیل است و پروژه‌ای که امروز حفاری آن در اصفهان آغاز می‌شود، ۶.۵ کیلومتر طول دارد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، با بیان اینکه پروژه‌های حوزه شهری با موضوعات غیرقابل پیش‌بینی مواجه است، تصریح کرد: مترو از سال ۶۵ در ایران آغاز شد و قرارگاه ۲۰ سال بعد در این عرصه ورود کرد که اکنون کار اجرایی ۳۲۴ کیلومتر مترو که ۵۰ درصد ظرفیت مترویی کشور می‌شود، توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در فاصله زمانی محدود انجام شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های خط دو متروی اصفهان، ادامه داد: اورهال دستگاه تی‌بی‌ام در ۹ روز یک رکورد محسوب می‌شود چون به‌طور معمول این اتفاق در یک ماه و نیم می‌افتد؛ همچنین یک هزار و ۴۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی در یک شیفت کاری در عمق ۲۵ متری و هشت تا ۱۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی به سبب بومی‌سازی تجهیزاتی که باید از خارج وارد می‌شد از دیگر افتخارات این پروژه است.

سردار فخاری افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء مقام اول ملی در اجرای خط هفت متروی تهران را به نام خود ثبت کرد، در اجرای تونل برای انتقال آب‌های سطحی و زیرسطحی رکورددار است و سهم قرارگاه در احیای دریاچه ارومیه نیز به‌زودی عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه‌های عمرانی انجام داده ثمره تلاش فرزندان انقلاب در قالب مهندسی مدرن است و حفاری خط دو مترو هدیه این قرارگاه در روز ولادت امیر مؤمنان (ع) به مردم اصفهان است و امیدواریم برگ زرینی برای فرزندان امام و رهبری در این دیار باشد.

کد خبر 477615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمدمری IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    با سلامت درود به شرفت سردار علیرضا فخاری ممنون خدا حفظ تون کنه با آرزوی سلامتی برای جناب عالی و خانواده گرامی تان