جنجال عدم حضور رنگین پوستان در اعضا گلدن گلوب

درام جدید دیوید فینچر، انیمیشن "گتسبی بزرگ"، عدم تنوع در آثار منتخب گلدن گلوب ۲۰۲۱، سریال جدید بندیکت کامبربچ و فیلم اقتباسی ادگار رایت را در بسته سینمای جهان ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، تایمز با تهیه گزارشی گفته است شمار روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست در میان ۸۷ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود صفر است؛ یعنی این مجموعه با رای یکدست چهره‌های سفیدپوست به انتخاب برترین‌های سال می‌پردازد.

گفته شده اخلاق در این مجموع مدت‌هاست زیر سوال رفته که پیشینه آن به دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد که در فاصله ۱۹۶۸ تا ۷۴ نمایش تلویزیونی مراسم آن متوقف ماند و تحقیقات اف‌سی سی (کمیسیون ارتباطات فدرال) در جریان بود. رسوایی پیا زادورا در سال ۱۹۸۲ (گفته شد همسرش اعمال نفوذ کرد تا وی جایزه بهترین هنرپیشه نوظهور را دریافت کند) نیز به اعضا این اجازه را داد تا رفتارهایی داشته باشند که خارج از مسیر صداقت است.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نه تنها به اعضایش اجازه می‌دهد تا از استودیوها و شبکه‌هایی که به آنها بعداً رای می‌دهند امکانات تجملاتی دریافت کنند بلکه این سازمان به ظاهر غیرانتفاعی به اعضای خود که بسیاری از آنها روزنامه‌نگاران پرتلاشی هستند، مبلغ قابل توجهی برای خدمت در سرویس‌های مختلف پرداخت می‌کند.

سال پیش یک روزنامه‌نگار نروژی به نام کرستی فلا شکایتی علیه این انجمن مطرح کرد و گفت این سازمان با ممنوع کردن عضویت وی و سایر روزنامه‌نگاران واجد شرایط خارجی، سعی دارد تا ارزش فروش گزارش اعضای فعلی خود را در مناطق مختلف بالا ببرد و به این ترتیب آن‌ها از یک درآمد بالقوه محروم می‌شوند.

طبق مقررات انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همه اعضای آن باید در لس‌آنجلس مستقر باشند و پوشش رسانه‌ای کشورهای دیگر را از آمریکا فراهم کنند. دادخواست این روزنامه‌نگار سال پیش رد شد اما موجب شد تا نگاه جدی‌تری به مقررات پنهان این انجمن بشود.

سخنگوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اظهارت " فلا" را کاملاً نادرست خواند اما به تایمز گفت سازمان متعهد است که به عدم تنوع در انتخاب‌هایش رسیدگی کند. امسال گلدن گلوب در میان نامزدهایش چند فیلم خیلی مطرح سال را که کاملاً با حضور بازیگران سیاهپوست شکل گرفته بودند مانند "۵ هم‌خون"، "یهودا و مسیح سیاه"، "بلک باتم مارینی" و "آمریکا در برابر بیلی هالیدی" را نادیده گرفت و در بخش سریال‌های تلویزیونی نیز "نابودت می‌کنم" را که با حضور بازیگران سیاه شکل گرفته، نادیده گرفت.

دیوید فینچر یک درام جدید می‌سازد

دیوید فینچر پس از همکاری با نتفلیکس برای ساختن فیلم زندگینامه‌ای "منک"، اکنون با فیلمی با عنوان "قاتل" بار دیگر با این سرویس اکران آنلاین همکاری می‌کند. گفته شده مایکل فاسبندر در حال گفت‌وگو است تا در این فیلم بازی کند اما هنوز نتفلیکس یا سخنگوی این بازیگر در این باره خبری منتشر نکرده‌اند.

این فیلم اقتباسی از یک رمان مصور به نویسندگی الکسیس نولنت به همین نام است و اندرو کوین واکر که با فینچر در فیلم‌های قبلی‌اش هم همکاری کرده بود و نویسنده فیلم "هفت"، "کلوپ مشت‌زنی" و "بازی" بود، در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم است. "قاتل" درباره یک آدمکش خونسرد است که دچار یک بحران روانی می‌شود و از نظر احساس درهم‌می‌شکند. گفته شده فاسبندر نقش این آدمکش را بازی می‌کند.

فینچر از سال ۲۰۰۷ قصد تولید این پروژه را داشته و حرف این بوده که برد پیت که در چند فیلم فینچر جلوی دوربین رفته بود، نقش اصلی این فیلم را ایفا کند.

"گتسبی بزرگ" انیمیشن می‌شود

برای نخستین بار با اقتباس از رمان «گتسبی بزرگ» نوشته اسکات فیتزجرالد یک انیمیشن بلند سینمایی ساخته می‌شود؛ و ویلیام جویس برای کارگردانی یک نسخه انیمیشنی از این رمان مشهور انتخاب شده است.

برای نوشتن فیلمنامه نسخه انیمیشنی «گتسبی بزرگ» برایان سلزنیک که نویسنده فیلمنامه اقتباسی «شگفت‌زده» در سال ۲۰۱۷ با اقتباس از رمانی به همین نام از خودش بود، انتخاب شده است. این اولین نسخه انیمیشنی است که از رمان «گتسبی بزرگ» ساخته می‌شود. آخرین نسخه سینمایی این رمان، فیلم باز لورمان در سال ۲۰۱۳ بود که با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و کری مولیگان ساخته شد.

جویس با تاکید بر اینکه گتسبی بزرگ در میان کتاب‌خوانان جایگاه مهمی دارد، گفت: بخش مهمی از قدرت گتسبی از نثر تاثیرگذار فیتزجرالد می‌آید. وی افزود با وجود ساخته شدن فیلم‌های متعدد از این رمان وی فکر می‌کند انیمیشن می‌تواند به کیفیت دست‌نیافتنی رمان برسد.

بندیکت کامبربچ دوباره در تلویزیون

در سریال «۳۹ گام» که نویسندگی آن را مارک ال. اسمیت فیلمنامه‌نویس «برخاسته از گور» برعهده دارد، بندیکت کامبربچ بازیگر شرلوک هولمز نقش‌آفرینی می‌کند. این مینی سریال با اقتباس از رمانی کلاسیک و به کارگردانی ادوارد برگر ساخته می‌شود. برگر پیش از این در سریال «پاتریک ملروز» با کامبربچ همکاری کرده و کارگردان و تهیه کننده اجرایی مینی سریال «عالیجناب» برای شبکه شوتایم بوده است.

این سریال با اقتباس از رمان جان بوچان به همین نام ساخته می‌شود که سال ۱۹۳۵ نیز آلفرد هیچکاک با اقتباس از آن یک فیلم کلاسیک ساخته بود. کامبربچ از تهیه‌کنندگان این سریال هم خواهد بود. اسمیت و برگر هم به عنوان تهیه کنندگان اجرایی در کنار سوفی گاردینر و کلیف رابرتز حضور خواهند داشت.

"مرد فراری" استیون کینگ فیلم می‌شود

اقتباسی جدید به کارگردانی ادگار رایت ساخته می‌شود. این رمان آینده‌نگرانه استیون کینگ که نویسنده نخستین بار آن را با نام مستعار ریچارد باخمن منتشر کرد، در اقع بازسازی فیلم ۱۹۸۷ با بازی آرنولد شوارتزنگر نیست. مایک باکال فیلمنامه این فیلم را بر مبنای برداشتی که با همکاری رایت از رمان داشته، نوشته است و به نظر می‌رسد بیشتر از فیلم قبلی به رمان وفادار باشد.

ادگار رایت شیفته این رمان شده و در حالی که سال ۲۰۱۷ قرار بود فیلم ساخته شود، اکنون بسیار خوشحال است که این امر عملی می‌شود. وی گفت اگر می‌توانست ساخت هر فیلمی را انتخاب کند انتخابش همین فیلم می‌بود.

نسخه قبلی "مرد فراری" به کارگردانی پل مایکل گلیسر در اوایل قرن بیست و یکم می‌گذرد که آمریکا به دنبال یک شکست عظیم اقتصادی با یک حکومت پلیسی اداره می‌شود. خلبان هلی‌کوپتر پلیس، بن ریچاردز با بازی شوارتزنگر که دستور دارد شورشیان در جستجوی غذا را هدف آتش قرار دهد، از این کار خودداری می‌کند و مقامات برای عوام فریبی، ریچاردز را مسئول کشتار معرفی می‌کنند و او را به زندانی مخوف می‌اندازند.

کد خبر 477550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.