کاربری اماکن فرهنگی سبزه میدان قزوین تغییر نمی‌کند

عضو شورای شهر قزوین گفت: دو پناهگاه باقی مانده از در دوران دفاع مقدس در سبزه میدان فقط تعمیر می‌شوند و به هیچ وجه تغییر کاربری اتفاق نمی‌افتد.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت اماکن فرهنگی در سبزه میدان قزوین اظهار کرد: سبزه میدان بزرگترین فضای شهری و در گذشته بخشی از دولتخانه صفوی بوده که یکی از محورهای شش گانه و مصوبات سفر مقام معظم رهبری است بدین سبب شهرداری موظف است محدوده پیرامونی دولتخانه صفوی را ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: در خرداد ۹۵ سازمان میراث فرهنگی کشور مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن یکی از متخصصان میراث فرهنگی یعنی سید مهدی مجابی به عنوان مشاور طرح انتخاب شد؛ قبل از ساماندهی، پیوست اجتماعی و فرهنگی طرح تهیه و گزارش آن در صحن شورای شهر ارائه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین افزود: بدنه سازی و کف سازی طرح در حال اجراست تا مورد استفاده همه شهروندان قرار گیرد، ساماندهی پیاده‌روی غربی هم انجام شده و ضلع شرقی باقی مانده است.

وی ادامه داد: نگرانی که دوستداران فرهنگی شهر داشتند مربوط به دو پناهگاه است که در دوران دفاع مقدس به عنوان جان پناه از آنها استفاده می‌شد، این دو نقطه از فضای تاریخی شهر ماست که البته فقط تعمیر می‌شود و به هیچ وجه تغییر کاربری اتفاق نمی‌افتد.

قافله باشی افزود: هیئت حسین جان و توحید که در این پناهگاه کار فرهنگی انجام می‌دادند چندین سال بود بدون قرارداد در این پناهگاه‌ها حضور داشتند؛ مکانی دیگر به این دو هیئت پیشنهاد شده تا پس از مرمت یکی تبدیل به ابزار کارگاهی و دیگری با ثبت قرارداد در سبزه میدان در اختیار آنها برای کار فرهنگی قرار گیرد که در حقیقت ساماندهی شده‌ است.

کد خبر 477435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.