از تصویب بودجه ۱۴۰۰ زنجان تا تعیین تکلیف نیروهای مازاد فضای سبز

بررسی تصویب بودجه ۱۴۰۰و نیروهای مازاد فضای سبز مهم‌ترین بخش‌های مطرح شده در یکصد و سی و هشتمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر زنجان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس راشاد، رئیس شورای شهر زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ هفته آتی به تصویب می‌رسد گفت: بودجه ۷۹۰ میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری با تغییرات جزئی در مبلغ، کدها و وظایف و مأموریت‌ها به تصویب می‌رسد.

راشاد، با بیان اینکه دلایل متقن و مستندی در خصوص مصوبه شورا در مورد المان ۱۵ خرداد وجود دارد گفت: اجرای پروژه به صورت ترک تشریفات بود و شورا در خصوص مالی منضبط است و فرمانداری و کمیته تطبیق موارد مالی را مصوب نکرد و شورای حل اختلاف هم به نفع فرمانداری رأی داد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری در اجرای پروژه ۱۵ خرداد خللی ایجاد کرد و باعث خسارت یک میلیارد تومانی به این پروژه و توقف اجرای آن شد افزود: فرمانداری باید در خصوص میزان خسارت و وارده به این پروژه پاسخگو باشد.

مرادلو عضو شورای شهر با بیان اینکه برای سد معبر استراتژی مشخصی منظور نشده و تهدیدی برای تردد شهروندان ایجاد می‌کند افزود: برنامه راهبردی در خصوص شیوه نامه و دستورالعمل‌ها تدوین شود و اقدام عملی توسط دادگستری و اتاق اصناف برای اجرای برنامه عملیاتی و جلوگیری از هرج و مرج صورت گیرد.

وی با انتقاد از اینکه پیاده راه سبزه میدان تبدیل به پارک خودروها و موتورسواران شده است خاطر نشان کرد: خودروهای با کارت‌های بی نام از سوی هیأت امنای بازار و سازمان حمل و نقل توزیع شده که موجب مشکلات عدیده شده است.

مرادلو لزوم کنترل ورود و خروج خودروها به پیاده راه را نیازمند حضور نیروی انتظامی را ضروری دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرویس بهداشتی پارک گلستان و ملت نیمه‌کاره است. گفت: در پروژه پارک ملت با وجود اینکه تاکنون دو پیمانکار تغییر پیدا کرده است ولی پروژه ناقص اجرا شده است.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره توفیق در کارخانه کبریت گفت: اهدا جوایز برندگان جشنواره توفیق فردا برگزار و شهروند نمونه و برتر تجلیل خواهد شد.

یگانه افزود: المان ۱۵ خرداد طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی از برگزاری جلسه سبزه میدان با حضور نهادهای نظارتی خبر داد و افزود: به دلیل کرونا و نگرانی از شیوع ویروس کرونا انگلیسی اجازه بهره برداری از جمعه بازار صادر نشده است.

شهردار با تاکید بر اینکه باید کنترل‌های لازم برای ساماندهی و هدایت انجام شود اظهارداشت: عدم هماهنگی دادگستری، دادسرا و نیروی انتظامی موجب شده که شاهد سد معبر و عدم توجه به اخطارها باشیم.

یگانه توجه دستگاه‌های متولی، ارگان‌های نظارتی به مقوله سد معبر را از طریق حقوقی ضروری دانست.

شهردار در خصوص صدور کارت‌های تردد در سبزه میدان گفت: ساکنان سبزه میدان دارای کارت‌های بارکد دار هستند که تنها مجوز تردد دارند نه توقف که متأسفانه همکاری‌های لازم در این خصوص انجام نمی‌شود.

یگانه در ادامه برای برون سپاری نیروی‌های فضای سبز گفت: قراردادی که با پیمانکار برنده منعقد شده برای نیروهای فعلی است ولی این قانون شامل حال نیروهای دیگر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته برای برون سپاری بحث و بررسی شده است ادامه داد: نیروهای فضای سبز نورچشمی شهرداری نیست.

وی تاکید کرد: شهرداری اجازه عقد قرار داد مستقیم ندارد چون فرماندار و مدیر کل دفتر امور شهری به شهرداری تاکید کرده که به صورت مستقیم اجازه عقد قرارداد با ۷۸ نفر نیروی فضای سبز را ندارد.

اوصالی عضو شورای شهر نیز در ادامه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارتباط نزدیک همکاران شاغل در آرامستان و همکاران امور شهری باید تزریق واکسن کرونا برای این افراد در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 477373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.