ایجاد ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۳

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: با اجرای پروژه‌های متعدد به دنبال توسعه همه جانبه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در این منطقه هستیم.

محمد شرفا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم برای توسعه و آبادانی، بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری است که در این راستا با مشارکت مردم می‌توان گام‌های خوبی برداشت.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهر اصفهان پروژه‌های بزرگی اجرا و باعث جذب گردشگر شده است، تصریح کرد: محله‌های دستگرد، قائمیه و باغ فردوس به لحاظ طبیعی و پتانسیل‌های کشاورزی از جذابیت و ظرفیت خوبی برخوردار هستند که در صدد شکوفا کردن آنها هستیم تا توسعه و پیشرفت منطقه را شاهد باشیم.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت سلامت روحی شهروندان، افزود: اعتقاد داریم یک شهر زنده و پویا باید مردم سلامت و شاداب داشته باشد، از این رو در منطقه ۱۳ اقدامات خوبی در زمینه توسعه ورزش انجام شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از هفت مرکز ورزش همگانی در پارک‌های این منطقه، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های خودجوشی توسط مردم در پارک‌های منطقه راه افتاده که در آنها امکان ورزش همگانی برای بانوان و آقایان وجود دارد.

شرفا از ایجاد ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شهر اصفهان در بسیاری از روزهای سال با آلودگی هوا مواجه است، باید فرهنگ دوچرخه‌سواری و استفاده از حمل و نقل پاک را در میان مردم بیش از پیش گسترش دهیم، از همین رو نیاز دارد مسیر ایمنی برای دوچرخه سواران ایجاد شود.

وی گفت: در راستای ایجاد تحول ۷۷۷ کیلومتری شهر اصفهان، ۲۰ ایجاد کیلومتر مسیر دوچرخه با هزینه چهار میلیارد تومان در منطقه ۱۳ در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این مسیر ایمن که از میدان سهروردی تا خیابان‌های سهروردی، جانبازان و بانو علویه همایونی، میدان ۹ دی و خیابان کشاورزی ادامه دارد، مجموعه‌ای است که ۲۰ کیلومتر را کامل می‌کند و مردم می‌توانند یک فضای امنی را برای دوچرخه‌سواری در منطقه ۱۳ داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی در حوزه ترافیک منطقه در سال‌جاری ۱۰ کیلومتر این مسیر اجرا خواهد شد، افزود: در سال آینده نیز ۱۰ کیلومتر دیگر تکمیل خواهد شد.

کد خبر 477360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.