به گزارش ایمنا، ابوالفضل رستمی در این باره اظهار کرد: این مزاحمتهای تلفنی نه فقط خط تلفن سازمان آتش نشانی زنجان را اشغال میکند بلکه در امداد رسانی به موقع نیروهای عملیاتی این سازمان نیز مشکل ایجاد میکند.
وی افزود: پنج درصد از تماسهای گرفته شده با سازمان آتش نشانی زنجان، مربوط به مأموریتهای سازمانی (خدمات کارشناسی و مشاورهای) و ۳۵ درصد دیگر نیز به دلیل ناآشنایی برخی افراد به وظایف آتش نشانی، مربوط به کارهای غیرسازمانی همچون (حوادث برق، آب، گاز و اورژانس و پلیس) است.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه خط تلفنهای این سازمان بسیار محدود هستند، تصریح کرد: افراد باید هنگام وقوع حوادث با تلفن ۱۲۵ و در صورت درخواست کار کارشناسی، راهنمایی و مشاوره ایمنی با خط ۳۳۴۴۴۴۴۴ ستاد فرماندهی تماس برقرار کنند و بی مورد خط ۱۲۵ که مختص حوادث شهری اعم از حریق و نجات است را اشغال نکنند.
وی گفت: با توجه به اینکه هفت ارگان "سازمان آتش نشانی، شرکتهای برق، گاز، آب، مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰، اورژانس و هلال احمر" در بحث پاسخگویی به حوادث و امدادرسانی، دخیل هستند بنابراین بهتر است فقط یک خط اضطراری خاص در نظر گرفته شود تا مردم نیز در تماسها سردرگم نشوند.
رستمی با بیان اینکه پاسخگویی به موقع به تماسهای درخواستی، امری بسیار مهم و ضروری است، افزود: اگر مرکز هدایت، کنترل و پاسخگویی در مواقع وقوع حوادث و بحرانها، شکل بگیرد و درخواستها و پاسخگوییها از طریق این مرکز به ارگانهای مربوط اطلاع رسانی شود در این صورت امداد رسانیها نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: لازم است تماس گیرندگان با حفظ خونسردی هرچه تمام، آدرس دقیق و دادن نشانههایی چون بوستان، مسجد، مدرسه، ادارات، کتابخانه و ورزشگاه، اعلام شکل و نوع حادثه و به منظور هدایت آتش نشانان اعزامی به محل حادثه با حضور در خیابان اصلی، این سازمان را در ارائه سریع و به موقع امداد رسانی یاری دهند.
منبع: ایرنا
نظر شما