پیش بینی بورس امروز ۶ اسفند + اخبار لحظه‌ای

بازار روز گذشته شاهد افزایش تقاضای چشمگیر در سطح کلیت بازار بود و صف فروش بسیاری از نمادهای مهم بازار جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۶ اسفندماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: خبر مهمی که می‌تواند تأثیر مهمی بر بازار سرمایه داشته باشد آن است که وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای از اقدام ایران در متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی انتقاد کرده و از ایران خواستند تمامی اقداماتی را که باعث کاهش شفافیت می‌شود به عقب برگردانند.

نفت ۷۰ دلاری در راه است

بر اساس گزارش‌هایی که گلدمن ساکس منتشر کرده است، احتمالاً قیمت نفت برنت در سه‌ماه دوم امسال به ۷۰ دلار برای هر بشکه و در سه ماه سوم به ۷۵ دلار برای هر بشکه برسد. این رقم‌ها در برآورد پیشین این بانک به ترتیب ۶۰ و ۶۵ دلار برای هر بشکه بود.

این بانک اکنون انتظار دارد تقاضای جهانی نفت تا اواخر ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد؛ این در حالی است که در برآورد پیشین این بانک انتظار می‌رفت تقاضا در ماه اوت ۲۰۲۱ به این رقم برسد.

گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که یخبندان ایالت تگزاس در این ماه سبب کمبود جهانی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت شود و انتظار می‌رود این رقم در ماه مارس به دلیل آسیب‌دیدگی زیرساخت‌ها و تکمیل نشدن پروژه‌ها ۲۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

این بانک همچنین پیش بینی کرده است که توافق تسهیل کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در نشست آینده این ائتلاف در ماه مارس سبب کاهش قیمت‌ها نخواهد شد، زیرا قرار است این افزایش عرضه تدریجی باشد.

پرواز بلند زنجیره فولاد چین

پس از افت اندک قیمت‌ها به دلیل تعطیلات سال نو چین، محصولات و مقاطع فولادی در چین در حال شکستن سقف قبل از تعطیلات هستند؛ ورق گرم به ۷۶۵ دلار و ورق سرد به ۸۷۸ دلار رسیده که تنها ۳ درصد با بالاترین سقف قیمتی پیش از تعطیلات سال نو چینی فاصله دارند؛ تاجران و کارشناسان چینی پیش بینی می‌کنند که با شروع پروژه‌های تعریف شده برای تقویت اقتصاد این کشور در کوارتر دوم و سوم، افزایش قیمت‌ها تداوم خواهد یافت.

بازار روز گذشته شاهد افزایش تقاضای چشمگیر در سطح کلیت بازار بود و صف فروش بسیاری از نمادهای مهم بازار جمع آوری شد و ریسک خروج ایران از پروتکل الحاقی نیز عملی پیش بینی می‌شود به علت تغییرات کلی در وضعیت عرضه و تقاضا بازار فردا با سطح تقاضای قابل ملاحظه‌ای روبرو باشد و شاهد سبز پوشی شاخص کل به خصوص نمادهای بزرگ بازار باشیم.

کد خبر 477218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.