افزایش سرانه شهروندان اصفهان در بودجه ۱۴۰۰/ ارتقای انضباط مالی در شهرداری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی بودجه هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، سرانه بودجه شهرداری برای هر شهروند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است درحالی که این رقم در سال ۹۹ سه میلیون تومان بود.

نصیر ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص روند بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۰، با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری و سازمان‌های وابسته هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ شش هزار میلیارد تومان بود که با توجه به شرایط موجود اصلاح شد و با تصویب اصلاح بودجه، رقم آن به حدود هفت هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: با توجه به پیش بینی بودجه هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، سرانه بودجه شهرداری برای هر شهروند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که این رقم در سال ۹۹ سه میلیون تومان بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رعایت الزامات در هر پروژه که شامل محدوده، زمان و هزینه در قالب منشور است، به عنوان پیش نیاز آن در بودجه لحاظ می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته این پروژه‌ها به علت تعریف نشدن الزامات اولیه و مطالعات طراحی، صرفاً یک عددگذاری در دفترچه بودجه بود و در بعضی از موارد امکان اجرای پروژه‌ها وجود نداشت که برای سال آینده این موضوع واقعی‌تر شده است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم درباره بودجه ۱۴۰۰، توجه ویژه در تنظیم آن به برنامه ۱۴۰۵ است که ماه گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و به عبارتی این اولین بودجه براساس برنامه پنج ساله ششم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه ۱۴۰۵ بر سه محور کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی به ویژه آلودگی هوا، ارتقای جایگاه اصفهان با تمرکز بر ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگ و هنر اصفهان و ارتقای بهره‌وری سرمایه‌های شهر تدوین و تصویب شده است.

ملت ادامه داد: در بودجه سال آینده به نقاط تمرکز برنامه ۱۴۰۵ توجه شده و تلاش شده توزیع متوازن خدمات با تاکید بر عدالت مکانی و فضایی محقق شود و عملکرد مدیریت شهری به گونه‌ای باشد که امکانات به بهترین نحو در شهر توزیع شود.

وی افزود: برای اولین بار بودجه سازمان‌های وابسته به شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری همزمان با بودجه شهرداری تدوین شده و تصویب خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مزیت این اقدام گفت: در سال‌های گذشته بودجه سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری به صورت جداگانه ارائه می‌شد که این تفکیک موجب نبود انسجام و یکپارچگی در مدیریت و برنامه‌ریزی‌ها می‌شد.

یکپارچگی درون سازمانی برای انتخاب پروژه‌ها

ملت با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری ذی نفعان از طریق همکاری و یکپارچگی درون سازمانی برای انتخاب پروژه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ ملموس است، تصریح کرد: با نگاه جدی به پروژه‌های محرک توسعه، سعی می‌شود در مناطق مختلف پروژه‌ها در راستای محرومیت‌زدایی اجرا شود.

وی افزود: خدمات غیرحضوری در برنامه‌ریزی ۱۴۰۰ بیشتر مورد توجه قرار گرفته و ارائه انضباط در اجرای بودجه با نظارت و ایجاد سازوکارهای نظارتی یکی از نقاط قوت این بودجه خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در چند سال اخیر انضباط مالی با هدف افزایش دقت و صحت در ثبت سریع و به موقع هزینه‌ها انجام و مدیریت و مهندسی ارزش در اجرای پروژه‌ها بازنگری شده که یکی از ویژگی‌های خاص این دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان است.

وی با اشاره به ایجاد خزانه متمرکز برای بودجه غیرنقد در کنار بودجه نقدی شهرداری از سال آینده، افزود: تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یکی دیگر از نکات مهم بودجه ۱۴۰۰ است.

توجه به پروژه‌های بزرگ در بودجه ۱۴۰۰

وی با اشاره به سهم ۲۹ درصدی بودجه جاری و ۷۱ درصدی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد از بودجه عمرانی به پروژه‌های شاخص، ۱۱ درصد پروژه‌های مهم مناطق، ۹ درصد پروژه‌های منطقه‌ای، ۱۴ درصد پروژه‌های مستمر عمرانی و سه درصد سایر پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این تفکیک و پیش‌بینی بودجه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی نشان از توجه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان به اجرای پروژه‌های شاخص و بزرگ در سال آینده دارد.

ملت تصریح کرد: از این بخش نیز ۳۹ درصد در اختیار حوزه حمل و نقل و ترافیک، ۱۴ درصد در حوزه برنامه‌ریزی، ۱۸ درصد خدمات شهری، چهار درصد شهری، شش درصد فرهنگی و اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ به نقاط ضعف بودجه‌ریزی سال‌های گذشته توجه شده و تا حد امکان اصلاحات انجام شده که این اصلاحات ملموس است و امیدواریم خروجی این تدوین و تصویب به صورت ملموس مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد و فارغ از تصویب بودجه اجرای درست آن با نظارت و کنترل شورای شهر می‌تواند مکمل سیاست‌گذاری کنونی باشد.

کد خبر 477213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.