پیمان بابایی خرید جدید تراکتور را بشناسید + زندگینامه و آمار

جوان دهه هفتادی تبریزی پس از شش سال مجدداً به جمع سرخپوشان تبریزی پیوست تا از استعداد گلزنی منحصر بفرد خود برای تیم زادگاهش استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان بابایی دوشنبه _۲۵ بهمن ماه ۷۲_ در تبریز متولد شد؛ وی فوتبال حرفه‌ای را از تیم فوتبال جوانان استقلال آغاز کرد و از سال ۸۹ تا ۹۲ در این تیم حضور داشت.

پست پیمان بابایی

پیمان بابایی با قدی نزدیک به یک متر و ۸۰ سانتیمتر به عنوان یک مهاجم راست پا برای تیم‌های مختلف بازی کرده است. در ادامه عملکرد هجومی پیمان بابایی را در چند فصل اخیر بررسی می‌کنیم:

عمکرد هجومی پیمان بابایی در چند فصل اخیر

فصل

لیگ (تیم)

بازی

تعداد گل

۲۰۱۸-۲۰۱۷

۱۳۹۷-۱۳۹۶

لیگ برتر ایران (گسترش فولاد تبریز)

۲۰

۵

۲۰۱۹-۲۰۱۸

۱۳۹۷-۱۳۹۶

لیگ برتر ایران

(ماشین سازی تبریز)

۷

۲

۲۰۱۹-۲۰۱۸

لیگ برتر آذربایجان (سومقاییت)

۳

۳

۲۰۱۹-۲۰۱۸

جام حذفی آذربایجان (سومقایت)

۱

۳

۲۰۲۰-۲۰۱۹

لیگ برتر آذربایجان (سومقایت)

۶

۷

۲۰۲۱-۲۰۲۰

۱۴۰۰-۱۳۹۹

لیگ برتر ایران

(ماشین سازی تبریز)

۱۳

۶

پیمان بابایی به واسطه هت‌تریکی که در هفته دهم لیگ برتر در مقابل سپاهان انجام داد توانست نخستین بازیکن تاریخ ماشین‌سازی باشد که موفق به هت‌تریک در لیگ برتر شده است. به دلیل زدن سه گل به سپاهان پیمان بابایی در تیم منتخب هفته دهم قرار گرفت.

پیمان بابایی به عنوان یک موتور گلزنی در هر دیدار نیم فصل گذشته دروازه حریفان ماشین سازی را بطور متوسط چهار بار با شوت تهدید کرد و همین موضوع باعث شد تا نام وی در لیست پنج نفره برترین‌های ماشین سازی به ثبت برسد.

گل‌های پیمان بابایی

پیمان بابایی همانطور که قبلاً عنوان شد در هر تیمی حضور داشته است یکی از موتورهای گلزنی تیمش بوده و نقش مؤثری در خط حمله تیمش داشته است.

حضور فیروز کریمی در گسترش فولاد منجر به معرفی یک چهره جدید به فوتبال ایران شد؛ پیمان بابایی که در ابتدای فصل ۹۷_۹۶ فرصت چندانی برای بازی پیدا نمی‌کرد با نظر فیروز کریمی به یکی از مهره‌های تأثیرگذار در فاز هجومی گسترش فولاد تبریز تبدیل شد.

پیمان بابایی زمانی که در گسترش فولاد حضور داشت علاوه بر وینگر راست در پست مهاجم نوک نیز به بازی پرداخت. پیمان بابایی با شوت‌های ترسناک به دفعات گلزنی کرد یا موقعیت گل آفرید.

پیمان بابایی در فصل ۹۷_۹۶ با به زدن ۵ گل و یک پاس گل نمایش درخشانی در گسترش فولاد تبریز داشت تا خود را به عنوان یکی از برترین‌های فوتبال ایران معرفی کند.

پیمان بابایی نیم فصل نخست لیگ هجدهم را نیز در ماشین سازی تبریز (گسترش فولاد سابق) حضور داشت، بابایی در فصل هجدهم ۱۰ بازی برای ماشین‌سازی انجام داد و توانست مقابل تیم‌های پیکان، صنعت نفت آبادان و پدیده گلزنی کند و در روند امتیازگیری تیمش تأثیرگذار باشد.

پیمان بابایی در فصل ۲۰۲۰_۲۰۱۹ در لیگ برتر آذربایجان حضور داشت. مهاجم ایرانی سومقایت در ۱۹ بازی موفق به زدن ۷ گل شد. تعطیلی بازی‌های لیگ برتر آذربایجان موجب شد تا پیمان بابایی به همراه سه بازیکن دیگر که هر یک ۷ گل به ثمر رساندند، مشترکاً به‌عنوان آقای گل این رقابت‌ها معرفی شوند.

پیمان بابایی پس از بازگشت از آذربایجان در حالی که نامش کنار تیم‌های مختلفی بر سر زبان‌ها افتاد در نهایت به ماشین سازی برگشت و در نخستین دیدار خود مقابل ذوب آهن توانست تنها ۶ دقیقه پس از حضور در زمین روی پرتاب اوت بلند و خطرناک سید ابوالفضل رزاق‌پور گلزنی کند.

پیمان بابایی در نیم‌فصل اول لیگ بیستم ۱۰ حضور ثابت در ترکیب ماشین‌سازی را تجربه کرد و در سه مسابقه نیز به‌عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت و حاصل عملکرد او شش گل و یک پاس گل بود.

پیمان بابایی استقلال

پیمان بابایی در نقل و انتقالات نیم‌فصل ۹۸_۹۷ با انتقالی قرضی از ماشین‌سازی تبریز (گسترش فولاد سابق) به سومقایت آذربایجان پیوست. پیمان بابایی پس از یک حضور موفق در لیگ آذربایجان به ایران بازگشت تا کارش را در لیگ برتر ایران ادامه دهد.

شهریور ماه ۹۹ اخباری مبنی بر آغاز مذاکرات پیمان بابایی با استقلال منتشر شد که در پی این اتفاق باشگاه ماشین سازی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به مذاکرات استقلال با پیمان بابایی واکنش نشان داد.

در انتهای بیانیه ماشین سازی اینگونه آمده بود که: "کاش آقایان علاج واقعه قبل از وقوع کنند تا از ایجاد بحرانی بزرگ برای فوتبال کشور جلوگیری شود".

ساعتی بعد از انتشار اخبار عقد قرارداد پیمان بابایی با استقلال وی به این موضوع واکنش نشان داد و صراحتاً این خبر را تکذیب کرد تا این انتقال هرگز انجام نشود.

پیمان بابایی پرسپولیس

پیمان بابایی در لیگ آذربایجان عملکرد خوبی داشت و در نهایت توانست با ۵ گل به کفش طلای لیگ آذربایجان برسد. پیمان بابایی پس از بازگشت به ایران پر سر و صدا بود و اخباری مبنی بر پیوستنش به استقلال و تراکتور زمزمه شد ولی این بازیکن در نهایت به جمع سبزپوشان ماشین سازی پیوست.

در آبانماه ۹۹ پیش از اینکه پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن پیمان بابایی به پرسپولیس وجودداشت؛ البته این بازیکن تبریزی تحت قرارداد ماشین سازی بود و برای جدایی باید رضایت این تیم را جلب می‌کرد.

غیبت پیمان بابایی در تمرینات ماشین سازی نیز شایعات پیوستن بابایی به پرسپولیس را بیشتر کرد ولی در نهایت انتقال پیمان بابایی به پرسپولیس هیچ گاه صورت نپذیرفت.

پیمان بابایی تراکتور

اواخر بهمن ماه ۹۹ و پیش از شروع فصل زمستانی نقل و انتقالاتی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ اخباری مبنی بر آغاز مذاکرات پیمان بابایی و تراکتور به گوش می‌رسید. بنا بر آنچه در رسانه‌ها منتشر شده است تراکتور خواهان انعقاد قراردادی ۲ و نیم ساله با مبلغ ۸ میلیارد تومان با پیمان بابایی بوده است.

پیمان بابایی در نهایت روز گذشته -دوشنبه ۴ اسفندماه_ به‌عنوان نخستین خرید تراکتور در فصل نقل و انتقالات زمستانی لقب گرفت. پیمان بابایی حالا رسماً به جمع شاگردان رسول خطیبی پیوسته تا خط حمله تراکتور را در دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر ایران تقویت کند.

بیشتر بخوانید: پیمان بابایی به تراکتور پیوست

کد خبر 476928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.