پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از فردا

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از فردا خبر داد و گفت: هیچ افزایش قیمتی برای بلیت قطار در ایام نوروز نداریم.

به گزارش ایمنا، سعید رسولی اظهار کرد: ایام پیک سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و بر این اساس ستاد سفرهای نوروزی را از ماه گذشته تشکیل داده و ضمن برگزاری جلسات مکرر همه تمهیدات لازم برای انجام هر چه بهتر سفرهای ضروری مردم در ایام نوروز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: پیش فروش بلیت‌های قطار در ایام نوروز از فردا سه شنبه پنجم اسفند ماه آغاز می‌شود و مردم می‌توانند از طریق مراکز مجاز و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند و روزانه ۲۳۰ قطار پیش بینی شده که برای کل دوره ۲۱ روزه ۴۷۲۸ قطار خدمت رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: روزانه ۱۰۳ هزار نفر مسافر را می‌توانیم در شبکه ریلی جابه‌جا کنیم و در مجموع دو میلیون و ۱۷۶ هزار نفر ظرفیت برای ایام نوروز پیش بینی و ایجاد کرده‌ایم.

قیمت بلیت قطار افزایش نمی‌یابد

رسولی درباره احتمال افزایش قیمت بلیت قطار برای سفرهای نوروزی اظهار کرد: قیمت بلیت قطار افزایش نخواهد یافت و براساس آخرین مصوبه شورای عالی حمل و نقل عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون نیز افزایش قیمتی بابت بلیت قطار نداشته‌ایم اما برای صندلی‌های خالی توانسته‌ایم از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوزی برای دریافت ۲۵ درصد از بهای بلیت را دریافت کنیم در حالی که قبل از شیوع این ویروس اگر مسافری صندلی خالی را کنارش می‌خواست باید ۱۰۰ درصد پول آن را پرداخت می‌کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: البته در میان قطارهای مسافری بلیت قطار پنج ستاره با نرخ آزاد و در دامنه‌ای مشخص فروخته می‌شود اما قطارهای چهار ستاره و سه ستاره با کیفیت مناسب که افزایش قیمتی نداشته‌اند و براساس مصوبه موجود بلیت‌های خود را عرضه می‌کنند، اما ممکن است قطارهای پنج ستاره در ایام پیک با استفاده از مجوز قانونی که دارند تا سقف ۳۰ درصد قیمت خود را افزایش داده باشند. در این صورت مردم شاید تصور کنند که قیمت بلیت قطار افزایش پیدا کرده است در حالی که اینگونه نیست.

استعلام سه مرحله‌ای کرونا برای مسافران ریلی

رسولی با تاکید بر این‌که همه پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در سفرهای ریلی رعایت شده است، گفت: مسافران در هنگام خرید بلیت تا سوار شدن به قطار توسط سامانه ماسک ارزیابی می‌شوند و در صورتی که استعلام آنها مثبت باشد با عرض پوزش از سفر ریلی آنها جلوگیری خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که تاکنون برای بیش از ۱۶۰۰ نفر از مسافران به همین دلیل بلیت صادر نشده یا آنکه از سفر ریلی آنها جلوگیری کرده‌ایم، ادامه داد: این استعلام به صورت سه مرحله‌ای انجام می‌شود یعنی در مرحله نخست هنگامی که مسافر بلیت خود را تهیه می‌کند اگر استعلام او مثبت باشد به او بلیتی فروخته نمی‌شود و در ادامه تا زمان حرکت قطار اگر پرسنل راه آهن یا شرکت‌های ریلی استعلام مثبت او را از سامانه ماسک دریافت کنند به او پیامک زده و از مسافر می‌خواهند تا به راه آهن مراجعه نکند نهایتاً در زمان سوار شدن مسافر به قطار نیز همین فرآیند تکرار خواهد شد و اگر مسافری قصد سوار شدن داشته باشد یا به قطار سوار شده باشد او را پیاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مجموعاً ۱۳۳ میلیارد تومان وجوه بابت خرید بلیت قطار به مسافران عودت داده شده و ۱۹ میلیون سفر در این بازه زمانی نیز کاهش یافته است. همچنین با احتساب قیمت متوسط بلیت قطار ۱,۹۸۸ میلیارد تومان ناشی از کاهش فروش خسارت به شرکت‌های ریلی وارد شده است.

باقی‌ماندن ۸۵ درصد تسهیلات کرونایی ریلی

رسولی اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا دولت برای کمک به صنعت ریلی و جبران خسارات وارد شده تسهیلات ۹۴۰ میلیارد تومانی را مصوب کرد اما تاکنون تنها ۱۴۱ میلیارد تومان از این تسهیلات به میزان ۱۵ درصد پرداخت شده و با وجود پیگیری‌های بسیار زیاد از سوی شرکت‌های ریلی، شرکت راه آهن و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی همچنان باقی مانده این وام‌ها پرداخت نشده است و امیدواریم در روزهای باقی مانده این تسهیلات پرداخت شود.

وی اضافه کرد: تسهیلات کرونایی ریلی به بانک ملی و بانک ملت به عنوان بانک عامل واگذار شد که تاکنون بانک ملت این تسهیلات را پرداخت نکرده است و با پیگیری‌های مکرر با مسئولان بانک تلاش کردیم تا این صنعت زمین نخورد و پرسنل آن بیکار نشوند، اما وقتی ۲۹ هزار قطار کاهش پیدا می‌کند عواملی هم در این بین کارشان کمتر می‌شود بنابراین امیدواریم هرچه سریع‌تر این تسهیلات پرداخت شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 476839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.