نصب اصکیف بر روی ۳ هزار تاکسی اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان از نصب بارکدخوان QR (اصکیف) روی سه هزار تاکسی شهر خبر داد و گفت: اصکیف شکست پروژه تاکسی‌متر را جبران کرد.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نصب سامانه هوشمند روی تاکسی‌های شهر در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و تحمیل هزینه به رانندگان تجربه‌ای ناموفق بود اما در اجرای طرح جدید آموزش، نصب و راه‌اندازی سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد QR و اپلیکیشن اصکیف رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای رانندگان ندارد.

وی افزود: با اجرای این طرح مسافران تاکسی در اصفهان می‌توانند در صورت استفاده از خدمات تاکسی‌های متصل به سامانه اصکیف (کیف پول الکترونیکی شهروندان اصفهانی) کرایه خود را بدون دغدغه بابت داشتن پول نقد یا وجود پول خرد برای دریافت مابقی کرایه و نیز بدون نگرانی از سرایت بیماری‌های واگیردار، تنها با اسکن‌کردن بارکد دوبعدی (QR) نصب‌ شده در داخل تاکسی پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین هدف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت با جلوگیری از تبادل اسکناس به ویژه در شرایط کرونا است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال عدد سه به شماره ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ و یا از طریق کافه بازار و گوگل پلی نسبت به دریافت و نصب اپلیکیشن اصکیف اقدام کرده و سپس در این نرم افزار با انتخاب گزینه پرداخت کرایه و اسکن بارکد، کرایه خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اگر بانک طرف حساب راننده تاکسی «ملت» باشد، کرایه پرداختی در همان لحظه به حساب راننده واریز شده و قابل برداشت خواهد بود، در غیر این صورت تسویه حساب سه مرتبه در هر شبانه روز انجام می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه اصکیف تکمیل کننده بخش هوشمندسازی پرداخت الکترونیکی برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان و یکی از مدهای جدید پرداخت محسوب می‌شود، به شهروندان توصیه کرد: از این نرم افزار استفاده کنند تا به کیفیت هوشمند سازی شهر و سلامت خود کمک کرده باشند.

کد خبر 476834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.