اکسپو دبی فرصتی برای شناساندن تمدن غنی ایرانی به جهان

دبیر ستاد اکسپو دبی گفت: اکسپو ۲۰۲۰ امارات فرصتی برای جذب سرمایه گذاران بین المللی و شناساندن تمدن غنی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی دیلان عصر امروز (یکشنبه) در نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان در اکسپو ۲۰۲۰ اظهار کرد: اکسپو رویدادی جهانی است که هر پنج سال یکبار برگزار و کالاها، فرهنگ و هنر کشورها در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: شهر دبی امارات برای برگزاری رویداد اکسپو ۲۰۲۰ انتخاب شده بود که به دلیل شیوع کرونا یکسال به تعویق افتاد، اما همچنان با عنوان اکسپو ۲۰۲۰ امارات شناخته می‌شود؛ هر اکسپو برای خود شعاری دارد که برای این دوره شعار "پیوند افکار و ساخت آینده" انتخاب شده است و بیش از ۱۹۸ کشور در سه زون "منطقه" مختلف (فرصت‌ها، تحرک و پایداری) در فضای ۴۳۸ هکتار کالا، خدمات، تمدن و فرهنگ خود را به نمایش خواهند گذاشت.

دبیر ستاد اکسپو دبی با بیان اینکه پاویون ایران در زون تحرک و در کنار کشورهای فرانسه و پرو قرار دارد، گفت: شعار پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها بوده و هدف استراتژیک آن جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای کشور است.

دیلان با اشاره به وجود شش کمیته تخصصی اقتصادی، گردشگری، طراحی و معماری، اجتماعی، فرهنگی و هنری، فن آوری و اطلاع رسانی و تبلیغات ادامه داد: تسهیل روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو شناساندن تمدن غنی ایران و همچنین توسعه فرصت‌های اقتصادی و تبادل تجربیات با سایر کشورها از جمله اهداف مهمی است که جمهوری اسلامی در اکسپو ۲۰۲۰ دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی دبی که در مدت شش ماه از مهر ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود در مدت ۶ ماه بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده و گردشگر خواهد داشت که فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن همه توانمندی‌های اصفهان است‌.

دیلان با اشاره به تقسیم بندی محتوایی و نمای سالن‌های پاویون ایران، افزود: این سالن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که با فرهنگ و جامعه ایرانی همخوانی دارد و به لحاظ محتوایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا ایرانگردی و بوم گردی در این اکسپو به کاهش اثر ایران هراسی ۴۰ ساله کمک کند.

دبیر ستاد اکسپو دبی با اشاره به وجود ۱۰ سالن در پاویون ایران، خاطرنشان کرد: سالن‌های یک و دو مختص ایران‌گردی و بوم گردی است و سالن‌های چهار و پنج و شش به حوزه توانمندی صنعت، فولاد و مس ایران اختصاص دارد که اصفهان در هر دو بخش می‌تواند حضور فعال داشته باشد.

اکسپو دبی فرصتی برای شناساندن تمدن غنی ایرانی به جهان

اکسپو دبی فرصتی برای شکستن دیوار بی اعتمادی بین ایران و امارات است

در ادامه «حسن قاضی عسگر» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه اظهار کرد: اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرصت خوبی است که می‌توان با حضور در پاویون ایران از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به نمای اکسپو دبی، افزود: اماراتی‌ها ۴۴۰ هکتار را به این شکل آباد و گردش مالی عظیمی ایجاد کرده‌اند که برای ما و آنها فرصت مالی خوبی است.

قاضی عسگر ادامه داد: اگر این اکسپو ۲۵ میلیون بازدید داشته باشد، در ۲۰ دوره ۹ روزه تقریباً در هر دوره یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بازید خواهد داشت کنند که فرصتی برای معرفی تولیدات و فرهنگ و هنر اصفهان و همچنین شکستن دیوار بی اعتمادی بین ایران و امارات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمیته‌های مختلفی که در استان وجود دارد باید یک ستاد اجرایی برای شرکت در اکسپو دبی تشکیل داد تا این مهم را در رأس امور بگذارند و مجموعه اصلی آن متشکل از اتاق بازرگانی، شرکت نمایشگاه‌های بین المللی و شهرداری اصفهان باشند تا با کمک سایر دستگاه‌های استان این رویداد به نحو احسن برگزار شود.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: کمیته مستندسازی و تولید محتوا برای تبلیغ ایران و فضای مجازی فعال شود تا گردش اقتصادی خوب و هدفمندی را در این اکسپو شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکسپو (نمایشگاه بین المللی) ۲۰۲۰ امارات از ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ در فضایی بالغ بر ۲۰۱۴ متر مربع در دبی برگزار خواهد شد و طبق پیش بینی‌ها از ۲۰۰ کشور دنیا در این رویداد اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی حضور خواهند داشت شعار پاویون جمهوری اسلامی در این اکسپو «ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» است.

در نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان حسن زمانی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی و کمیسر ژنرال ایران در اکسپو دوبی، حسن قاضی عسگر معاون استاندار، قدرت الله نوروزی شهردار و شماری از مدیران دستگاه‌های دولتی و اعضای شورای شهر اصفهان حضور داشتند و درباره چگونگی حضور اصفهان در اکسپو امارات گفت‌وگو کردند.

کد خبر 476674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.