بیش از ۵۰ درصد تجهیزات فرآوری سنگ کشور در اصفهان تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد تجهیزات و ماشین آلات فرآوری سنگ ایران در اصفهان تولید می‌شود.‌

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان عصر امروز _یکشنبه سوم اسفندماه_ در نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان در اکسپو دبی اظهار کرد: سابقه حضور ایران در رویدادهای جهانی اکسپو به ۱۷۰ سال پیش بازمی گردد؛ دوره‌ای که تجار و بازرگانان ایرانی به دستور امیرکبیر در اکسپو ۱۸۵۱ لندن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اکسپو پس از فوتبال و المپیک سومین رویداد مهم جهانی به شمار می‌رود که هدف از برگزاری آن داد و ستد کالا و بازرگانی است، افزود: حضور ایران در اکسپوهای مختلف در مدت ۱۷۰ سال سبب شد که نگاه عمیق‌تری نسبت به نمایشگاه ۲۰۲۱ دوبی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه رویداد اکسپو هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، ادامه داد: برای نخستین بار در خاورمیانه اکسپو ۲۰۲۱ دبی برگزار می‌شود که تأثیر بسزایی در حوزه تجارت، بازرگانی، صنعت و سرمایه گذاری کشورهای منطقه و دنیا خواهد داشت و هدف ایران از حضور در این اکسپو رونق تولید، جذب سرمایه گذاران خارجی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استان اصفهان و ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و خدماتی آن در کشور، خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه و ذوب آهن، بزرگترین و قدیمی‌ترین صنایع فولادی خاورمیانه در اصفهان قرار دارند و این استان در تولید سنگ و تجهیزات فرآوری سنگ در کشور حرف اول را می‌زند.

یارمحمدیان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تجهیزات و ماشین آلات فرآوری سنگ ایران در اصفهان تولید می‌شود، افزود: فرش اصفهان شهرت جهانی دارد و این استان در تولید طلا و جواهر و گل و گیاه در رتبه‌های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه اصفهان اولین شهر صنعتی ایران بوده و در گردشگری شهره عام و خاص است، گفت: سازمان یونسکو، اصفهان را به عنوان شهر خلاق در جهان نامیده است و امیدواریم جلسه امروز به حضور پررنگ اصفهان در اکسپو دبی کمک کند تا نقش مؤثری در این نمایشگاه بین المللی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکسپو (نمایشگاه بین المللی) ۲۰۲۰ امارات از ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ در فضایی بالغ بر ۲۰۱۴ متر مربع در دوبی برگزار خواهد شد و طبق پیش بینی‌ها از ۲۰۰ کشور دنیا در این رویداد اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی حضور خواهند داشت. شعار پاویون جمهوری اسلامی در این اکسپو "ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها" است.

کد خبر 476664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.