واکنش اعضای شورا به شایعه نامگذاری سرویس‌های بهداشتی در اصفهان

روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نامگذاری سرویس‌های بهداشتی در شهر اصفهان به نام شهدا منتشر شد که در بخشی از جلسه امروز شورای شهر، چند تن از اعضای شورا نسبت به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) برگزار و پس از ارائه گزارش افتتاح هفتگی پروژه‌های شهری توسط شهردار منطقه ۱۴، به دلیل در پیش بودن «روز درختکاری» یک لایحه دو فوریتی شهرداری اصفهان مطرح شد که موضوع آن درخصوص انعقاد قرارداد اجرای طرح مدیریت و بهره‌برداری از منابع طبیعی تنظیمی میان شهرداری اصفهان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با هدف احداث پارک جنگلی شهرک پرتو (بختیاردشت) به مساحت ۵۳ هکتار مشتمل بر ۱۴ ماده و با هدف توسعه و تکمیل کمربند سبز شهر اصفهان بود که در نهایت به تصویب شورای شهر رسید.

در این جلسه علنی شورای شهر، پیشنهاد انعقاد قرارداد مهندسی خرید، حمل، تست، راه اندازی، آموزش، تأمین لوازم یدکی و ابزار ویژه بخش دوم تجهیزات کارگاهی دپو و پارکینگ کاوه خط یک قطار شهری برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگردانده شد.

همچنین بهای بلیط قطار شهری برای سال ۱۴۰۰ از طریق اصفهان کارت و بلیط تک نفره تعیین و طرح پیشنهادی ۹ نفر از اعضای شورا با موضوع «کاهش مصرف پلاستیک در شهر اصفهان» تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت سریال «آقای خوشبخت» با مشارکت صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز دیگر دستور این جلسه بود که با رأی اعضای شورا به تصویب رسید.

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: سریال آقای خوشبخت سری جدید سریال آقای گرفتار است که موضوع ساخت آن در کمیته تولیدات سینمایی بررسی و به معاونت فرهنگی شهرداری ارسال شد و این معاونت تاکید کرد که محتوا و فیلمنامه باید متناسب با سیاست‌های مدنظر مدیریت شهری تنظیم شود.

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورا نیز در توضیح این لایحه گفت: در یکی از جلساتی که مقام معظم رهبری با ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی داشتند، به سریال گرفتار اشاره کرده‌اند.

وی افزود: بنا بر برآورد اولیه ساخت سریال حدود هشت میلیارد تومان هزینه دارد که چهار میلیارد تومان آن توسط صداوسیما و دو میلیارد تومان نیز توسط فولاد مبارکه تأمین می‌شود؛ شهرداری نیز علاوه بر آنکه تدارکات و امکانات خود را به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار سازندگان قرار می‌دهد، کمک یک میلیارد تومانی خود را نیز در قالب این لایحه به صحن شورای شهر ارسال کرده است.

شیرین طغیانی یکی از اعضای شورای شهر در جریان بررسی لایحه اظهار کرد: اگرچه حمایت از هنرمند اصفهانی در دستورکار بوده اما باید در نظر داشت که اغلب سریال‌هایی با ماهیت شهر اصفهان ساخته می‌شود تنها بر لهجه اصفهانی تکیه دارد و چندان بازخوردی از هویت این شهر در آن دیده نمی‌شود و حتی بعضی از آنها به هویت و فرهنگ اصفهان آسیب زده است بنابراین اگر قرار است چنین سریالی ساخته شود باید همراه با جلوه‌ای از شخصیت شهروندان اصفهان باشد.

در نهایت اعضای شورای شهر با تاکید این عضو شورا به همراه اصل لایحه موافقت کردند.

همچنین تغییرات افزایشی برخی اعتبارات سال ٩٩ شهرداری با عنوان «اصلاح بودجه» که در جلسه قبل از دستور خارج شده، تصویب شد.

به گزارش ایمنا، روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نامگذاری سرویس‌های بهداشتی در شهر اصفهان به نام شهدا منتشر شد که در بخشی از جلسه امروز شورای شهر، چند تن از اعضای شورا نسبت به آن واکنش نشان دادند.

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان در این خصوص گفت: در پروژه پارک شهدای شهرداری در منطقه شش، یک غفلت و کوتاهی رخ داده اما یقین دارم که هیچ تعمدی در این خصوص نبوده است زیرا شهدا آنقدر نزد همه مردم عزیز هستند و از جایگاه رفیعی برخوردارند که هرکسی در هرجای کشور با هر دیدگاه، دین و مسلک، جنسیت و سنی که باشد، به خود اجازه نمی‌دهد که نسبت به آنها جسارت و توهین کند.

وی افزود: در این موضوع هیچ تردیدی وجود ندارد بنابراین دامن زدن به این قضایا به صلاح هیچکس نیست؛ افراد باوجدان و باشرافت هیچگاه چنین اقدامی را انجام نمی‌دهند.

نصراصفهانی با انتقاد از کسانی که تلاش می‌کنند چنین مسائلی را به عنوان نقطه ضعف مدیریت شهری مطرح کرده و ذهن خانواده شهدا را به‌واسطه آن مخدوش کنند، تصریح کرد: چرا باید عده‌ای با جسارت نابخشودنی چنین تصاویری را منتشر کنند؟

رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: با تمام وجود بابت این اتفاق که یقین داریم سهوی بوده، عذرخواهی کرده و از مدیریرت شهری درخواست می‌کنم به‌طور جد به این موضوع رسیدگی و با خاطیان برخورد شود چون بعضی غفلت‌ها چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن عبور کرد.

نصراصفهانی اضافه کرد: البته روز گذشته پس از آنکه این مسئله مطرح شد، بلافاصله شهرداری اصلاحات لازم را انجام داد.

مهدی مزروعی، سخنگوی شورای شهر نیز گفت: اشاعه منکر می‌تواند از خود منکر بدتر باشد، این اتفاقی است که به اشتباه افتاده و اگر افرادی که آن را منتشر کرده‌اند سلامت نفس دارند، باید تذکر داده و اصلاح آن را بخواهند نه اینکه دست به انتشار تصاویر آن بزنند زیرا این اقدام خود وهن شهدا محسوب می‌شود.

امیراحمد زندآور، عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: یقیناً هیچ‌گونه سوءنیتی در خصوص این اتفاق نبوده و دلیل آن اشتباهی است که از سوی پیمانکار رخ داده است؛ عنوان پروژه پارک شهدا بوده که علائم آن به صورت بنر و موقتی در حد شناسایی نقاط مختلف پروژه نصب شده است؛ این اقدام بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف بوده و اقدامی قانونمند نبوده است.

کد خبر 476654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.