بورس امروز ۳ اسفند+ اخبار و وضعیت

شاخص کل بازار بورس با افت ۱۰.۰۰۰ واحدی و کاهش ۰.۸۲ درصدی نسبت به روش گذشته در سطح ۱.۲۲۲.۶۶۴ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز یکشنبه _۳ اسفند ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل بازار بورس با افت ۱۰.۰۰۰ واحدی و کاهش ۰.۸۲ درصدی نسبت به روش گذشته در سطح ۱.۲۲۲.۶۶۴ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات برابر با ۲۴.۸۷۸.۸۶۷ میلیارد ریال بود. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۱۱۴۷ واحدی به سطح ۴۳۷.۱۷۷ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۰.۲ درصد کاهش را تجربه کرد. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۹۸ واحدی به سطح ۱۷.۴۰۲ واحد رسید و ارزش معاملات این بازار ۱۱.۹۱۹.۷۵۴ میلیارد ریال بود.

بیشترین نمادهای تأثیر گذار در روند معاملات روز جاری

بورس امروز ۳ اسفند+ اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا

بورس امروز ۳ اسفند+ اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش

بورس امروز ۳ اسفند+ اخبار و وضعیت

نگاهی به درآمد فروش و سود خالص شرکت کالسیمین (فاسمین)

این شرکت در ۹ ماهه سال جاری ۱۳.۵۴۵.۸۹۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده و از این بین ۴.۷۵۹.۱۵۴ میلیون ریال بهای تمام شده محصولات بوده است لذا سود ناخالص ۸.۷۸۶.۷۳۸ میلیون ریالی را شناسایی کرده است با کسر سایر هزینه‌ها و اضافه شدن سایر درآمدهای عملیاتی سود عملیاتی شرکت به عدد ۹.۴۳۱.۷۳۷ میلیون ریال رسیده است و سود خالص شرکت برابر با ۸.۹۳۱.۰۴۸ می‌باشد.

پیش بینی می‌شود این شرکت در سال ۱۳۹۹ مقدار ۲۳.۵۲۷.۶۵۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش برساند که از این بین مبلغ ۱۶.۰۸۴.۳۱۲ میلیون ریال سود خالص شناسایی کند و سود خالص هر سهم برابر با ۲.۶۸۱ ریال شود. بر اساس این سود محقق شده نسبت قیمت به درآمد هر سهم (p/e) با فرض در نظر گرفتن قیمت ۱۶.۹۳۰ ریال در روز جاری این نسبت برای سال ۱۳۹۹ پس از ارائه گزارش ۱۲ ماهه به ۶.۳ واحد کاهش می‌یابد.

این شرکت در ۹ ماهه سال جاری ۳۹.۴۲۷ تن از محصولات خود را به فروش رسانده که از این مقدار ۲۲.۹۱۶ تن از محصولات به فروش داخل و ۱۶.۵۱۱ تن از محصولات صادر شده است. محصولات این شرکت کنسانتره روی خام، کنسانتره سرب و شمش روی می‌باشد.

صورت سود و زیان

بورس امروز ۳ اسفند+ اخبار و وضعیت

بورس امروز ۳ اسفند+ اخبار و وضعیت

با اتمام ماه یازدهم سال در روزهای جاری شاهد ارسال گزارشات ماهانه شرکت‌های بورسی هستیم لذا به برخی از آنها می‌پردازیم این موارد صرفاً گزارشات شرکت است و سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمادهای زیر نیست.

دبالک: شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۲۴۱,۴۶۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۰۱% افزایش داشته است

درهاور: شرکت دارویی ره آورد تأمین طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۱۲۴,۱۶۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۶۹% افزایش داشته است.

دسینا: شرکت لابراتوارهای سینا دارو طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۴۱۷,۸۹۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۸% افزایش داشته است

وکبهمن: شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ از محل واگذاری سهام ۷۳,۶۵۱ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۳۵% افزایش داشته است.

وسبحان: شرکت سرمایه گذاری سبحان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ از محل واگذاری سهام ۱۳۰,۷۲۷ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۵۹% افزایش داشته است

زکشت: شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۱۰۳,۶۴۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۷۷% افزایش داشته است.

وپاسار: بانک پاسارگاد طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ از محل سود تسهیلات خود ۱۸,۲۴۷,۶۸۲ میلیون ریال درآمد داشته و مبلغ ۱۵,۲۳۷,۴۰۵ میلیون ریال سود سپرده پرداخت نموده است. بانک در این ماه تراز مثبت %۲۰ را ثبت نموده است.

سباقر: شرکت سیمان باقران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۱۹۴,۱۳۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه ماه قبل ۵۵% افزایش داشته است.

سکرما: شرکت گروه صنایع سیمان کرمان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۲۴۰,۲۲۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۴% افزایش داشته است.

تاصیکو: شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ از محل واگذاری سهام ۳,۵۵۰,۱۷۳ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۷۴۳% افزایش داشته است.

غمینو: شرکت صنایع غذایی مینو شرق طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۲۹۶,۸۴۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۹۰% افزایش داشته است.

دریشمک: شرکت تولید و صادرات ریشمک در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۹۹۵ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶% افزایش داشته است.

شستا: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل سودی محقق نکرده است.

موافقت حسابرس با افزایش سرمایه فولاد از محل سود انباشته به شرح زیر است:

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی سازمان حسابرسی) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۱ هیئت مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۰۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته, سایر اندوخته‌ها به منظور ۱- تأمین مخارج بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی و وابسته ۲- تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا (احداث خط نورد گرم شماره ۲) ارائه می‌گردد. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده می‌باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

برخی از پروژه‌های مهم فولاد مبارکه و بررسی میزان هزینه‌های انجام شده و پیشرفت‌های فیزیکی حاصل شده در گزارش زیر مشهود است.

بورس امروز ۳ اسفند+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار

بورس امروز ۳ اسفند+ اخبار و وضعیت

کد خبر 476598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.