انهدام باند جعل و کلاهبرداری و فروش مال غیر

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری شبکه‌ای که املاک بدون صاحب را با جعل مدرک تصرف کرده و می‌فروختند خبر داد و گفت: ارزش زمین‌های قولنامه شده از سوی اعضای این باند ۱۹۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال بوده است.

سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی استان مرکزی در انجام تحقیقاتی گسترده از شگرد خاصی از جعل و کلاهبرداری توسط اعضای یک باند حرفه‌ای در شهرستان اراک مطلع شدند.

وی اظهار کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی پلیس و هماهنگی و تعامل سازنده دستگاه قضائی مشخص شد که اعضای این باند، املاک بدون صاحب و یا املاکی که مالکان آنها فوت شده و یا به هر علت دلیل در دسترس نبودند را شناسایی کرده و با استفاده از مدارک جعلی و دستیابی به مدارک شناسایی مالکان و پلاک‌های ثبتی املاک، این املاک را با تهیه و تنظیم مبایعه نامه و قولنامه‌های صوری تصرف کرده و می‌فروختند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با بررسی‌های پلیس مشخص شد که اعضای این باند همچنین به منظور خودداری شاکیان از پیگیری قضائی، با همکاری چند نفر از اراذل و اوباش، آنها را تهدید کرده و از ارائه شکایت آنها به مراجع قضائی و انتظامی جلوگیری می‌کردند.

مفخمی شهرستانی با اشاره به تلاش شبانه روزی مأموران پلیس امنیت عمومی استان مرکزی در رسیدگی به این پرونده‌ها گفت: بلافاصله در آغاز تحقیقات پلیس چند نفر از افرادی که از سوی اعضای این باند متضرر شده بودند، شناسایی شدند و با شکایت آن‌ها و با هماهنگی با مرجع قضائی و جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم، دستگیری اعضای باند در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با آغاز عملیات پلیس، ۵ نفر از اعضای این باند و ۲ نفر از اراذل و اوباشی که با آنان همکاری داشتند در عملیات‌هایی جداگانه در شهرستان اراک و استان تهران دستگیر شدند و بسیاری مدارک جعلی، قولنامه و مبایعه نامه‌های جعل شده و تعدادی سکه و کتاب قدیمی از مخفیگاه آن‌ها کشف شد.

وی گفت: در بررسی مدارک به دست آمده در عملیات دستگیری این افراد، ۲۲ نفر شاکی شناسایی و ۶۴ قولنامه و مبایعه نامه خرید و فروش املاکی که به صورت صوری و جعلی بوده است به ارزش ۱۹۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال از آنان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تاکنون ۸ ملک در شهرستان اراک و ۴ ملک در تهران که از سوی اعضای این باند تصرف شده بود، شناسایی شده و ادامه تحقیقات تکمیلی پلیس با هماهنگی مرجع قضائی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

کد خبر 476573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.