تحویل واحد مسکونی رایگان به خانواده نیازمند در بیرجند

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند از تحویل ملک مسکونی به مدت یک سال به صورت رایگان به یک خانواده نیازمند و توزیع غذای گرم بین خانواده‌های متکدیان در چهارشنبه‌های هر هفته خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد محمدزاده در این باره اظهار کرد: شهرداری بیرجند در راستای انجام وظایف قانونی خود در خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان، نسبت به بازسازی و ترمیم ساختمانی واقع در پارک آزادی تحت عنوان مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه با کمک و مشارکت شهروندان مقابله با این آسیب اجتماعی به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: با فرهنگ سازی عمومی و نهادینه کردن کمک نکردن به متکدیان خیابانی به عنوان یک ضرورت اجتماعی می‌توانیم کمک شایانی به کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند با بیان اینکه این مجتمع شامل دو مجموعه مجزای جمع آوری متکدیان و گرمخانه است، یادآور شد: شهرداری در زمینه کاهش تکدی‌گری و حضور نیافتن متکدیان در سطح شهر با توجه به شیوع بیماری کرونا، کمک‌های مختلفی به افراد آسیب دیده در این حوزه کرده است.

وی عنوان کرد: شناسایی متکدیان زباله گرد و تحویل بسته غذایی با کمک خیران، شناسایی ۴۰ خانواده از متکدیانی که به لحاظ رعایت موارد بهداشتی در سطح پایینی قرار داشتند و تهیه و تحویل بسته‌های بهداشتی، تهیه لوازم اولیه و ضروری به ۱۰ خانواده از متکدیان و پیگیری برای تأمین هزینه پوشاک ۲۵ نفر از کودکان زیر ۱۷ سال نیازمند از جمله اقدامات این حوزه است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که برای متکدیان صورت گرفته می‌توان به شناسایی متکدیان بیمار و دارای بیماری‌های صعب‌العلاج، پرداخت اجاره اردیبهشت ماه شش خانواده نیازمند، پیگیری اشتغال بانوان نیازمند و بهبود یافته و پیگیری هزینه‌های درمانی افراد بیمار و تقبل تمامی هزینه‌های درمانی آنها اشاره کرد.

وی از تحویل ملک مسکونی به مدت یک سال به صورت رایگان به یک خانواده نیازمند و توزیع غذای گرم بین خانواده‌های متکدیان در چهارشنبه‌های هر هفته خبر داد و افزود: تهیه و تحویل لوازم‌التحریر به خانواده‌های بهبود یافته دارای دانش‌آموز و پرداخت هزینه‌های بیمارستان کودک معتاد از دیگر اقدامات در این خصوص است.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند از شناسایی ۱۰۶ نفر از افراد درگیر آسیب با هماهنگی تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شناسایی ۱۵ مورد مخروبه محل استعمال مواد مخدر، افراد کارتن خواب، پاتوق‌های محل تجمع متکدیان و معتادین، شناسایی زنان و دختران ویژه و سالمندان بی خانمان و بلامکان نیز از دیگر فعالیت‌ها است.

محمدزاده به شناسایی کودکان معتاد، کودکان فاقد شناسنامه، پلمب منازل محل تجمع متکدیان و معتادین، تذکر به متکدیان در سطح شهر و درج در پرونده آنان و اخذ دستور قضائی برای متکدیان اشاره کرد.

کد خبر 476555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.