بنکدار: ۳۸ رام قطار برای رسیدن به سرفاصله ۲.۵ دقیقه مترو نیاز داریم

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: سرفاصله اصلی در افق طرح با شکل‌گیری شبکه خطوط مترو دو و نیم دقیقه است که برای این هدف‌گذاری، حداقل ۳۸ رام قطار در خط یک نیاز است.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خط یک مترو از سال ۹۶ به صورت مداوم در حال خدمات‌رسانی به شهروندان اصفهانی بوده و نقش مؤثری در حمل و نقل مسافر و کاهش آلودگی و ترافیک شهر داشته است.

وی تاکید کرد: سریع‌تر رسیدن مسافران به مقصد، یکی از دلایل مهم استقبال شهروندان از مترو اصفهان است که به مرور زمان با کم شدن فاصله رسیدن قطارها بر تعداد مسافران افزوده شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر برای کم شدن زمان رسیدن قطارها دو رام قطار جدید شامل ۱۰ واگن به ناوگان خط یک اضافه شده تا سرفاصله حرکت قطارهای خط یک از ۱۲ دقیقه به هشت دقیقه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ارزش محموله واگن‌های جدید مترو برای خط اول قطار شهری اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: این اقدام در قالب یک قرارداد کلی بین سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شرکت پوژن چین است که برای تأمین ناوگان قطار شهری شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز اجرایی شده است.

بنکدار هاشمی با تاکید بر اینکه تعداد واگن‌های این قرارداد ۳۱۵ دستگاه است که ۶۳ رام را تشکیل می‌دهد و تأمین اعتبار این قرارداد بر عهده دولت است، تصریح کرد: واگن‌های جدید به صورت موردی در خط یک تست می‌شود و آزمایشی بهره‌برداری می‌شود و عمده استفاده از واگن‌ها به شرایط بعد از کرونا موکول خواهد شد.

وی گفت: واگن‌های جدید بر اساس الزامات خط یک مترو ساخته شده و در این خط نیز استفاده می‌شود، البته این ظرفیت وجود دارد زمانی که خط دو و سه ساخته شد، واگن‌ها قابلیت استفاده در این خطوط را نیز داشته باشند.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: در مجموع سهم اصفهان از قرارداد کلی خرید واگن‌های دولت و شهرداری، ۸۵ واگن است که در سال‌های اخیر و امسال ۴۰ واگن تحویل شده و ۴۵ واگن دیگر نیز باید به شهر اصفهان تحویل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ رام در خط یک وجود دارد که هر واگن در حدود یک میلیون یورو قیمت دارد، تاکید کرد: سرفاصله اصلی در افق طرح با شکل‌گیری شبکه خطوط دو و نیم دقیقه است که برای این هدف گذاری، حداقل ۳۸ رام قطار در خط یک نیاز است.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه در شرایط قبل از کرونا با حدود ۱۰ رام قطار، رکورد جابجایی ۱۲۰ هزار مسافر در خط یک شکسته شد، اظهار کرد: اکنون تعداد مسافران مترو اصفهان ۳۰ هزار نفر در روز است؛ البته در افق طرحی که برای سرفاصله ۲,۵ دقیقه متروی اصفهان دیده شده است، باید ۲۵ هزار نفر در ساعت مسافرگیری شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی شبکه خطوط مترو اصفهان (خطوط یک، دو و سوم مترو) می‌توان جابجایی حدود ۸۰۰ هزار مسافر در روز را با متروی شهر اصفهان انجام داد.

کد خبر 476554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.