تحقق آرزوی دیرینه شهروندان شمال شرق اصفهان

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: برای اجرا و آزادسازی خیابان‌های تابان، آسمان و تقاطع غیرهمسطح آفتاب ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۷۰ میلیارد تومان در حوزه آزادسازی و ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شمسی امروز _یکشنبه سوم اسفند ماه ۹۹_ در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح در منطقه ۱۴، اظهار کرد: به زودی آئین افتتاح رسمی خیابان‌های تابان و آسمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدفاصل پروژه تقاطع آفتاب تا خیابان آیت الله غفاری با نام «تابان» و از آیت الله غفاری تا میدان شهدای ورزشکار با نام «آسمان» نامگذاری شده است، افزود: با احداث خیابان‌های تابان و آسمان علاوه بر رفع آلودگی از منطقه ۱۴ با توسعه ۱.۶ فضای سبز، آلایندگی کامیون‌ها نیز از شهر خارج شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: سیستم روشنایی خیابان‌های تابان و آسمان در این منطقه به طول ۵۳۰۰ متر که ۹۰۰ متر از آن در مسیر رینگ چهارم واقع شده است با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اجرا شده که این اقدام بزرگ سال‌ها مورد انتظار مردم شمال شرق و شهرستان‌های اطراف از جمله برخوار، شاهین شهر و دولت آباد بوده است.

وی با بیان اینکه برای اجرا و آزادسازی خیابان‌های تابان، آسمان و تقاطع غیر همسطح آفتاب ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۷۰ میلیارد تومان در حوزه آزادسازی و ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی بوده است، تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها کاهش ترافیک خیابان بعثت، سه راه نقشینه و میدان جوان را در پی داشته و به طور میانگین از جان باختن سالانه ۱۵ نفر در این محدوده بر اثر تصادفات جلوگیری کرده است.

شمسی گفت: با خرید پساب شمال شهر در شرایط کنونی بحران آب توانستیم یک و شش دهم مترمربع به سرانه فضای سبز این منطقه اضافه کنیم؛ با این اقدام کمبود آب در شمال شهر با خرید پساب رفع شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری منطقه ۱۴ شهرداری ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با حمایت‌های شهردار اصفهان به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در این منطقه هزینه شده است، گفت: این آمار غیر از هزینه‌های مربوط به احداث خط دو قطار شهری اصفهان است که در حال حاضر چهار ایستگاه آن در این منطقه در حال احداث است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های مترو با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و مرحله سفت‌کاری آنها پایان یافته است.

وی گفت: اگر سرعت اجرای خط دو مترو با روال فعلی ادامه یابد، حمل و نقل ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت منطقه ۱۴ در حاشیه شهر روان انجام خواهد شد.

کد خبر 476466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.