رسیدگی به ۸۸ درصد شکایات مردمی در ۱۰ ماه

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در راستای نظم‌دهی و انسجام بیشتر فرایند تنظیم بازار، ۱۳۱ پرونده تشکیل و به ۸۸ درصد شکایات مردمی در ۱۰ ماه رسیدگی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی با اشاره به آمار گشت‌های انجام شده، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۳۱ هزار و ۱۵۷ گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها انجام گرفته است.

به گفته وی، ۵۶ هزار و ۷۸۰ پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی افزود: طی ۱۰ ماه سال جاری در مجموع ۱۹۷ هزار و ۳۵۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها دریافت شد که از این تعداد ۸۸ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته و ۱۲ درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.

به گفته سجادی، گزارشات مردمی در بخش کالایی، مربوط به عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات، در خصوص تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌ها بوده که بخش عمده آن مربوط به تخلفات گران‌فروشی و تقلب بوده است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۲۰۴ هزار و ۸۹۷ پرونده از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: ارزش ریالی پرونده‌ها بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر شده و میزان جرایم وصولی، بر اساس اطلاعات دریافتی بالغ بر ۱۵۷ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان اعلام شده است.

سجادی تاکید کرد: طی این مدت تعداد ۶۳۲ فقره پرونده نیز توسط این سازمان به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 476375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.