پیشگیری از بیماری‌های انتقال خون با وارد کردن آخرین تکنولوژی به کشور

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان انتقال خون ایران گفت: سال گذشته برای ارتقای غربالگری و پیشگیری از بیماری‌های انتقال خون آخرین تکنولوژی موجود در جهان را به کشور منتقل کردیم که در ۱۰ استان به طور متمرکز انجام شد که یکی از آنها استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس صداقت ظهر امروز - شنبه ۲ اسفندماه - در آئین معارفه و تکریم مدیرکل و سرپرست سازمان انتقال خون استان اصفهان، اظهار کرد: سازمان انتقال خون یکی از سازمان‌های مبتنی بر رعایت استانداردهای ملی است که طبق گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت و اتحادیه اروپا، ایران در استاندارد کیفیت و فرآورده‌های خون در خاورمیانه و شمال آفریقا بین ۲۲ کشور پیشگام است.

وی افزود: پیشگام بودن سازمان انتقال خون ایران در کیفیت خون و فرآورده‌های آن نشان دهنده تلاش همکاران ما در استان اصفهان است، همکارانی که در بخش‌های غربالگری، فرآوری و سایر بخش‌های انتقال خون تلاش می‌کنند که خون فرد اهداکننده کیفیت مناسب را برای فرد دریافت کننده داشته باشد.

مدیرکل دفتر ارزیابی و رسیدگی به شکایات سازمان انتقال خون ایران با اشاره به جایگاه ویژه این سازمان در نظام سلامت، خاطرنشان کرد: بخشی از مجموعه بیماران، دریافت کنندگان مستمر و مکرر خون هستند و برخی دیگر شرایط ویژه و پیش‌بینی نشده دارند (حادثه دیدگان سوانح، جراحی‌های باز قلب، زنان باردار و …) که با وجود شبکه ملی خون دو مرکز جراحی‌های فوق تخصصی و تهران و پیوند عضو در شیراز پذیرای بیماران سراسر کشور هستند.

صداقت گفت: سال گذشته برای ارتقای غربالگری و پیشگیری از بیماری‌های انتقال خون آخرین تکنولوژی موجود در جهان را به کشور منتقل کردیم که در ۱۰ استان به طور متمرکز انجام شد که یکی از آنها استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه امسال بخشی از اعتبارات و بودجه سازمان در استان‌ها به طور غیرمترقبه و پیش‌بینی نشده صرف هزینه‌های پرسنل شد، افزود: از خیران و مدیران استان‌ها درخواست می‌کنیم برای حفظ سه رکن اساسی این سازمان که رضایتمندی اهدا کنندگان، پرسنل و گیرندگان خون و فرآورده‌های خونی است، سازمان انتقال خون را یاری کنند.

کد خبر 476350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.