خداحافظی با مسی و رونالدو؛ هالند و امباپه ستارگان جدید

لیونل مسی و کریس رونالدو فوق ستاره های دنیای فوتبال، با نمایش های ضعیف خود به نظر می‌رسد که تاج و تختشان را به امباپه و هالند واگذار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیونل مسی و کریس رونالدو، فوق ستاره‌های دنیای فوتبال هستند که سالیان سال در اوج بودند. چند سال پیش در اوج دوران بازی‌شان در شروع رقابت‌های اروپایی هر دو نفر هتریک کردند.

آن زمان وقتی که تلویزیون هنوز از حضور چهره‌های باارزش تهی نشده بود، "حمیدرضا صدر" با اشاره به این اتفاق گفته بود: "این یک اتفاق معنادار است، انگار که می‌خواستند تفاوت خودشان را با دیگران فریاد بزنند، یعنی می‌خواستند بگویند ما رفتیم و بقیه شما پشت سر ما بیایید."

دو بازیکنی که به مدت ۱۲ سال از شروع فصل ۲٠٠۸-۲٠٠۷ عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان را بین خودشان دست به دست کردند و تأثیرگذارترین بازیکن تیمشان در راه قهرمانی تیم‌هایشان بودند.

امسال ولی اسم هیچ کدامشان در بالای لیست بهترین گلزنان دیده نمی‌شود و حالا در شروع دور حذفی رقابت‌های امسال هم، خودشان و تیم‌هایشان عملکرد ناامید کننده‌ای به نمایش گذاشتند، سهم مسی فقط یک پنالتی بود و رونالدو هم در حسرت یک پنالتی ماند.

درست است که وضعیت تیم‌هایشان در رقم خوردن این شرایط بیشتر نقش داشته است ولی باید قبول کنیم که دیگر زمان رفتن این ستاره‌ها هم نزدیک شده است. گذر عمر شاید تنها چیزی باشد که هر نوع اختراع بشر هم نتواند جلویش را بگیرد و ما باید خودمان را برای روبه‌رو شدن با این اتفاق آماده کنیم اما فوتبال هرگز بعد از رفتن اسطوره‌هایش از حرکت بازنمانده است درست در شب ناکامی بزرگان فوتبال، دو جوان آینده‌دار باز هم آشوب راه انداختند و هر دو با درخشش در خاک اسپانیا میزبان‌ها را به زانو درآوردند.

هالند آقای گل فعلی لیگ قهرمانان که عملکردش در این رقابت‌ها همه را حیرت زده کرده است با مصاحبه و تشکر از امباپه نشان داد که چه روحیه رقابتی دارد و شاید اکثریت را به یاد حرف‌های مسی و رونالدو انداخت که در طول یک دهه رقابت همیشه یکدیگر را عامل پیشرفت خودشان می‌دانستند.

ستارگان قدیمی در حال خاموش شدن و ستارگان جدید در حال ظهور کردن هستند. فوتبال جذابیتش را از دست نمی‌دهد، همانطور که بعد از رفتن پله و بست و مارادونا هم زیبا ماند. همانطور که وقتی جذاب‌های ایتالیایی و خوش تکنیک‌های برزیلی هم رفتند باز هم چیزی از فوتبال کم نشد. فوتبال بعد از رفتن کرویف و بکن‌بائر و زیدان هم بزرگ باقی مانده است. فوتبال باقی می‌ماند تا زیبایی‌های بیشتری را به ما طرفداران عاشق هدیه بدهد.

کد خبر 476331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.