دولت ولز برای اولین بار به نوجوانان ۱۶ ساله حق رای می‌دهد

شانزدهم ماه می ۲۰۲۱ به عنوان روزی به یادماندنی در تاریخ ولز ثبت خواهد شد، چراکه دولت برای اولین بار از تصویب حق رای در انتخابات به نوجوانان ۱۶ ساله خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت‌های بسیاری در سراسر بریتانیا شده است، با این حال مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که تمام انتخابات سال جاری برگزار خواهد شد؛ البته دولت ولز از اعمال قوانین جدیدی برای ایمن‌سازی فرآیند انجام انتخابات خبر داده و اعلام کرده است. افراد ۱۶ ساله ممکن است با تأخیر شش ماهه بتوانند در این فرآیندها شرکت کنند.

این تأخیر، به منظور حفظ ایمنی مردم از ابتلاء به ویروس کرونا انجام خواهد شد، چراکه طی فرآیند انجام انتخابات میلیون‌ها نفر از مردم گرد هم می‌آیند و دادن حق رأی به نوجوانان ۱۶ ساله به معنای افزایش چشمگیر این جمعیت و سرعت گرفتن شیوع بیماری کووید ۱۹ خواهد بود.

البته به تأخیر افتادن انتخابات تنها در بریتانیا اتفاق نیافتاده است؛ طی یک سال اخیر، اغلب کشورهای جهان این فرآیند را به زمان آینده موکول کرده یا آن را به روش‌های دیگری انجام داده‌اند. در واقع، در سال ۲۰۲۰، تعداد ۱۷۵ کشور جهان، فرآیند انتخابات را در زمان مقرر لغو و برگزاری آن‌ها را به زمان بهبودی از ویروس کرونا موکول کرده‌اند.

کد خبر 476305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.