۹۵ درصد بودجه شهرداری آستارا محقق شد

شهردار بندر آستارا گفت: تاکنون ۹۵ درصد بودجه ۳۵۰ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۹ شهرداری محقق شده است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه سال گذشته شهرداری آستارا ۳۵۰ میلیارد ریال بود که ۶۰ درصد آن به هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد نیز به پروژه‌های عمرانی اختصاص داشت و تاکنون ۹۵ درصد این بودجه محقق شده است.

وی افزود: با توجه به میزان تورم موجود و افزایش چندین برابری قیمت مصالح برای سال ۱۴۰۰ بودجه ۴۶۰ میلیارد ریالی برای شهرداری به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد که مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

شهردار آستارا ادامه داد: ۶۰ درصد بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص خواهد یافت.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری در سال آینده تلاش خواهد کرد تا با درآمدزایی از منابع پایدار شهرداری، بودجه مورد نیاز را محقق کند.

معیتی خاطرنشان کرد: طرح سالم سازی دریا، پارکینگ بازار ساحلی، کمپینگ شماره یک و دو، پارک بی بی یانلو و تالاب استیل عباس آباد به عنوان منابع درآمدی پایدار شهرداری محسوب می‌شود که متأسفانه در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی گفت: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا، افزایش قیمت مصالح و سردی هوا بعضی از پروژه‌های عمرانی و آسفالت معابر ناتمام مانده است که در سال ۱۴۰۰ با مساعد شدن شرایط جوی پروژه‌های ناتمام اجرا و در ادامه نهضت آسفالت، تمامی معابر خاکی باقیمانده در شهر آستارا توسط مدیریت شهری آسفالت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 476199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.