حقوق ۷۰۰ دلاری آقای رئیس

پنج سال حبس برای پنج عضو شورای شهر، حواشی نامگذاری خیابانی در تبریز، تبعات محرومیت در دیشموک اظهارنظر محسن هاشمی درخصوص حقوق ماهانه اش، تخریب ویلای شهردار کلاله و معلق شدن یکی از اعضای شورای شهر کردکوی، مهم‌ترین حواشی پارلمان شهری در هفته‌ای است که گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در چهارمین کنگره ملی حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به دروان حضورش در شهرداری تهران در سال ۸۹ گفت: این بحرانی که اکنون در آن هستیم متأسفانه بحران اقتصادی است اما بحران‌هایی که تابه‌حال پشت سر گذاشتیم همه غیراقتصادی بودند. من در سال ۸۹ در مترو مدیرعامل بودم و ماهی شش میلیون تومان حقوق می‌گرفتم یعنی با دلار ۹۰۰ تومان آن موقع هفت هزار دلار می‌شد و الان که رئیس شورای شهر هستم و نزدیک به ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرم با دلار ۲۶ هزار تومان کمتر از ۷۰۰ یا ۸۰۰ دلار می‌شود.

وی اضافه کرد: هیچ‌وقت کشور چنین شرایطی نداشته و این بحران شدیدی است که باید با ذکاوت از آن عبور کنیم و اگر نخواهیم بگوییم حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸ سرریز شدن آستانه تحمل جامعه بود ولی اکنون در همان آستانه هستیم و روز به روز وضعیت بدتر می‌شود.

وی در بخشی دیگر به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: در این شرایط که وارد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شویم و نتایج انتخابات آمریکا هم پیچیدگی‌هایی ایجاد کرده است و اگر ترامپ در قدرت می‌ماند طبیعی بود که یک دولت نظامی در ایران شکل می‌گرفت ولی این‌طور نشد پس باید فکر اساسی کنیم و با یک برنامه مناسب اقتصادی از شرایط فعلی عبور کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حزب کارگزاران سازندگی در نهایت به این رسیدیم که برنامه‌محور و تیم‌محور وارد انتخابات شویم و این کار به عهده تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب گذاشته شد و سیاست‌های راهبردی حزب داده شده که روزنامه سازندگی آن را چاپ کرده و به عنوان نقشه راه ایران ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است ولی این سیاست‌ها احتیاج به برنامه دقیق‌تری دارد که روی آن نیز کار می‌کنیم.

دیشموک؛ خودکشی زنان در سایه بی‌توجهی مسئولان

سلمان بینا، عضو شورای شهر دیشموک با بیان اینکه این شهر به عنوان شهر خودکشی و خودسوزی معرفی شده است، گفت: هیچ مسئولی به این موضوع ورود نمی‌کند و در سه تا چهار سال اخیر حدود ۶۰ نفر که بیشترشان را زنان تشکیل می‌دهند اقدام به خودکشی کرده اند که ۳۵ مورد آن موفق بوده است.

وی افزود: خودکشی در دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد دلایل مختلفی دارد. فقر مالی، بیکاری و نبود خوابگاه‌های دخترانه برای دانش‌آموزان دختری که قصد ادامه تحصیل دارند برخی از این دلایل است.

عضو شورای شهر دیشموک تصریح کرد: اهالی اینجا از داشتن امکانات اولیه زندگی محرومند. زنان روستایی دیشموک برای تهیه آب شرب مجبورند چند کیلومتر را با پای پیاده برای تهیه آب طی کنند که هنگام بازگشت دیگر رمقی برای دیگر کارهای منزل برایشان باقی نمی‌ماند.

بینا ادامه داد: بیشتر دختران جوانی که اقدام به خودکشی می‌کنند ترک تحصیل کرده و بیکارند. زمینه آموزشی برای این افراد وجود ندارد و برای پیش‌گیری از خودکشی نیاز به مشاور دارند. بهزیستی مدتی یک مرکز مشاوره موقت دایر کرد که بدون هیچ خروجی مناسبی جمع آوری شد.

عضو شورای شهر دیشموک افزود: مسئولان باید برای رفع مشکلات دیشموک و بهبودی شرایط زندگی مردم منطقه تلاش کنند. مثلاً وزارت نیرو برای روستاها آب شرب لوله کشی کند و همچنین وزارت راه و شهرسازی جاده‌ها را مرمت و بازسازی کند که راه‌های ارتباطی و دسترسی اهالی روستاها به شهرستان و بخش آسان‌تر شود.

پرند؛ ۵ سال حبس برای ۵ عضو شورا

رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم اظهار کرد: پرونده پنج عضو شورای شهر پرند پس از برگزاری دادگاه تجدیدنظر بررسی و حکم آنها صادر شد، این پنج عضو به‌همراه یکی از کارمندان شهرداری و یک خانم در بحث ارتشا، اختلاس و تصرف اموال بیت‌المال به پنج سال حبس و انفصال از خدمت و جریمه مالی محکوم شده‌اند و احکام آنها لازم الاجرا است‌.

وی با بیان اینکه مبلغ اختلاس باید توسط این اعضا به بیت‌المال برگشت داده شود، افزود: پنج عضو شورا به‌همراه دو فرد دیگر که محکوم شده‌اند و به بیت‌المال دست‌درازی کردند باید خود را به زندان معرفی کنند.

دادستان شهرستان رباط کریم تأکید کرد: هیچ مسئول متخلفی در حوزه فساد اداری در امان نخواهد بود و دستگاه قضائی به‌شدت با متخلفین برخورد می‌کند.

علیش‌پور به موضوع ۱۶ پرونده بازداشت دهیاران و کارمندان دهیاری رباط کریم اشاره و اضافه کرد: مدارک و مستندات کافی برای اتهامات دهیاران وجود دارد که حسب کارشناسی سازمان بازرسی، دستگاه قضائی موظف به رسیدگی به این موضوعات است.

دادستان شهرستان رباط کریم ادامه داد: عمده اتهامات دهیاران اختلاس در اموال بیت‌المال و اعمال نفوذ خلاف حق و مقررات قانونی و عقد قرارداد و انتخاب پیمانکار خارج از عرف قانونی و اعطای غیرقانونی مجوز به برخی افراد، جعل اسناد، مُهر و سندسازی بوده است.

تبریز؛ واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه سهند به نامگذاری یک خیابان

طی مراسمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز از سرمایه گذاری و تألیف کتاب‌های متعدد «علی پولاد» قدردانی شد.

همچنین برخی شنیده‌ها حاکی از نامگذاری یک خیابان در تبریز به نام علی پولاد سرمایه‌دار تبریزی است که این حواشی بدون تأیید یا رد در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی درپی داشته است.

بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در اعتراض به نامگذاری خیابانی به نام علی پولاد در شهر تبریز در بیانیه‌ای به نمایندگان شورای اسلامی این شهر نوشت:

"آقایان! شما نمایندگان کدام شهر هستید تبریز یا پولاد شهر؟

استحضار داشته باشید سرمایه، برای خودش هویت می‌سازد! آرمان را موریانه وار می‌جود! تاریخ را به سخره می‌گیرد! فرهنگ را به ستایش از خود وا داشته و عدالت را ذبح می‌کند.

دامان علم را می‌آلاید و به نام خودش جشنواره علمی تولید می‌کند! برای خود در دانشگاه کرسی تدریس مهیا می‌سازد، تا مانند خودش را بازتولید نماید، کنیه پروفسور را هم برای خود کنار می‌گذارد.
از فرهنگ نقاب ساخته و خط خطی‌هایش را در قالب کتاب به ملتی می‌اندازد! از خود بت و تندیس می‌سازد و کوی و برزن را به نام خود سند شش دانگ می‌زند؛ حتی پا را فراتر می‌نهد و برای خودش الگوهای تراز معرفی می‌کند که به واسطه واکسن کرونا، اکنون میلیاردر شده‌اند.‌

زنهار آقایان … موارد اشاره شده را که نمایانگر روح سرمایه داری است، اگر نمی‌دانستید بدانید و اگر می‌دانستید آویزه گوش نمائید تا از مقابل دیدگان تان کنار نرود ضمناً حجت را نیز بر خود تمام بدانید، اگر در قاموس شما «به نام خدایی که پول را آفرید» نقش بسته است و عبد و عبید سرمایه و حاکمان آن هستید بهتر است نباشید. "

پیشتر نیز برگزاری جشنواره علمی با نام جایزه علی پولاد و تألیف کتاب شناسنامه تبریز توسط این فرد مورد انتقاد شدید بوده است.

کلاله؛ خلاف‌سازی شهردار

الله نظر مرتضویان با بیان اینکه تخلف شهردار کلاله در ساخت و ساز ویلای غیرقانونی کاملاً محرز است، اظهار کرد: امروز به دلیل تعلل در برخورد قانونی با شهردار مردم از به نتیجه رسیدن خواسته‌های خود به عنوان یک مطالبه عمومی دلسرد شده‌اند.

مرتضویان در پاسخ به سوالی مبنی بر تشریح تخلف شهردار کلاله، گفت: ایشان در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر و در منطقه‌ای کوهستانی و خوش‌نشین بدون مجوز لازم اقدام به ویلاسازی غیرقانونی کرده و در ساخت آن به گواه برخی کارگران شهرداری از مصالح ساختمانی دپوی شهرداری و تجهیزاتی از جمله خودرو و موتور برق شهرداری استفاده شخصی کرده است.

وی از کشف و ضبط بسیاری از لوازم شهرداری در ویلای شخصی غیرقانونی شهردار کلاله توسط پلیس خبر داد و تاکید کرد: خدا را شاکریم که با هوشمندی پلیس و اقدامات تخصصی تمامی حقیقت در بازجویی‌های صورت گرفته از کارکنان حامل مصالح ساختمانی و رانندگان وسایل نقلیه شهرداری مشخص شده است.

عضو شورای شهر کلاله با تاکید بر اینکه برخورد قانونی با متخلفان باید بین همه آحاد جامعه یکسان باشد، تصریح کرد: وقتی یک بی خانمان، یک کارگر و یک خانواده مستضعف بخاطر چند متر اضافه بنا با برخورد قانونی و بعضاً با تخریب ساختمان رو به رو می‌شود چرا شهردار کلاله باید مصون از برخورد جدی قانونی باشد.

مرتضویان با بیان اینکه درخواست ما از دستگاه محترم قضائی تخریب ویلای غیرقانونی و بستن دهانه چاه عمیق غیرقانونی حفر شده در این ویلا هستیم، اضافه کرد: وقتی مردم برای آبیاری بهترین زمین‌های منطقه حتی در هر چند صد هکتار از نعمت چاه عمیق محروم هستند چرا ایشان باید در ویلای غیرقانونی خود چاه عمیق حفر کند؟

کردکوی؛ تعلیق یک عضو شورا

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان از صدور کیفرخواست متهمان پرونده تخلفات شهرداری کردکوی خبر داد و اظهار کرد: کیفرخواست متهمان پرونده تخلفات شهرداری کردکوی صادر شد، گفتنی است برای متهمان پرونده تخلفات شهرداری کردکوی، کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور رأی به دادگاه کیفری دو کردکوی فرستاده شد.

وی افزود: مطابق با ماده هفت قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری، تا زمان صدور رأی قطعی، متهمان از کارشان معلق شدند.

هاشمیان گفت: یکی از چهار متهم این پرونده عضو شورای شهر کردکوی است.

کد خبر 476103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.