نامزدهای گلدن گلوب در خانه بمانند

خانه نشینی نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱، بخش رقابتی جدید در جشنواره لوکارنو، جدیدترین اخبار درباره مراحل ساخت فیلم ماموریت غیرممکن ۷، اهدای جایزه سالانه فیلمساز برتر به جورج میلر، فیلم جدید بونگ جون هو و گفته‌های مجید مجیدی درباره چالش‌های فیلم خورشید را در بسته سینمای جهان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود از نامزدهای هفتاد و هشتمین دوره گلدن گلوب خواسته است تا برای حفظ امنیت خود و دیگران در منزل بمانند. در حالی که هفته پیش از اهدا کنندگان جوایز درخواست شده بود در شب بزرگ اهدای مراسم در بورلی هیلتون یا «رین‌بو روم» نیویورک حاضر شوند، اما موضوع برای نامزدها متفاوت است و از آن‌ها خواسته شده برای دریافت جایزه و ارایه سخنرانی دریافت آن، نه تنها در خانه بمانند بلکه از گردهمایی با دوستان و دیگر اعضای خانواده خودداری کنند.

به این منظور تهیه کننده گلدن گلوب در نامه‌ای خطاب به نامزدها که سه‌شنبه بعدازظهر از طریق ایمیل به دستشان رسید به آنها گفته «مهم‌ترین هدف ما این است که روند اجرای مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۱ صحیح و سالم برگزار شود».

مراسم گلدن گلوب امسال به میزبانی ایمی پولر از بورلی هیلتون در بورلی هیلز لس‌انجلس و تینا فی از رین‌بو روم در نیویورک انجام می‌شود. هفته پیش از اهدا کنندگان جوایز خواسته شد تا به میل خود در یکی از این ۲ مکان حضور یابند. در این مراسم پروتکل‌های بهداشتی کووید به شدت رعایت می‌شود.

مراسم گلدن گلوب ۲۸ فوریه ساعت ۵ بعداز ظهر به وقت محلی (بامداد دوشنبه ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود. این مراسم به صورت سنتی باید اوایل ژانویه برگزار می‌شد اما به دلیل کرونا به تعویق افتاد.

ایجاد یک بخش رقابتی جدید برای فیلم کوتاه در جشنواره لوکارنو

جشنواره فیلم لوکارنو در یکی از اولین اقداماتی که توسط مدیر هنری جدیدش انجام شده بخش رقابتی جدیدی را به فیلم‌های کوتاه ساخته شده توسط فیلمسازان معتبر اختصاص داد.

جیونا نازارو که قبلاً رییس بخش هفته منتقدان جشنواره ونیز بود و ماه نوامبر به عنوان رییس لوکارنو انتخاب شد، این بخش جدید را به عنوان پنجره‌ای مهم برای ارایه آثار کارگردان‌هایی که در حال آزمودن قالب‌های جدید و ابتکاری هستند، دانست. وی همچنین از این بخش به عنوان یک بخش جدید و رقابتی یاد کرد که به نگاه‌های غیراستاندارد فیلم‌ساز، بدون اولویت برای هر ژانری اختصاص یافته و به ماموریت حرفه‌ای لوکارنو، که کشف صداهای جدید به سمت آینده در آن راه خود را باز می‌کنند، وفادار است.

با توجه به پاندمی کرونا، فیلم‌های کوتاه گزینه‌ای مناسب‌تر برای بسیاری از کارگردان‌ها هستند و از نظر توزیع نیز از طریق رسانه‌های دیجیتال راحت‌تر به دست مخاطب می‌رسند و از نظر تولید نیز اقتصادی‌تر هستند. برای بخش جدید رقابتی "فیلم‌های کوتاه مولف" جوایز جداگانه‌ای هم تعریف می‌شود..

هفتادو چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو در دست برنامه ریزی است و قرار است از ۴ تا ۱۴ آگوست برگزار شود.

ادامه «ماموریت غیرممکن ۷» در بریتانیا

«ماموریت غیرممکن ۷» به اواخر فیلمبرداری نزدیک شده و با همه سختی‌های کار در دوران پاندمی، این فیلم خوب جلو رفته است، اما فیلمبرداری قسمت بعدی بلافاصله پس از اتمام کار فیلم هفتم انجام نمی‌شود.

گفته شده دلیل این تغییر زمان این است که تام کروز لازم است برای حمایت از اکران فیلم «تاپ گان: ماوریک» وارد عمل شود و وظایفش را در این زمینه انجام دهد. این فیلم قرار است دوم جولای اکران شود و لازم است تام کروز مدتی از فعالیت‌های دیگر دور شود و به این کار برسد تا بتواند در تابستانی که احتمالاً کرونا کمی عقب‌نشینی کرده مردم را به سینماها بکشاند. در عین حال این امید وجود دارد که فیلمبرداری قسمت هشتم «ماموریت غیرممکن» در دنیای پس از کرونا ادامه یابد و کار راحت‌تر پیش برود.

در عین حال روشن شده که اخبار نشریات بریتانیایی که در دو سه روز اخیر منتشر شد و حکایت از این داشت که ادامه تولید «ماموریت غیرممکن ۷» متوقف شده نادرست بوده و گروه فیلمبرداری با اتمام کارشان در امارات، به بریتانیا برگشتند.

کریستوفر مک‌کوری کارگردان این فیلم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فیلمبرداری این پروژه در خاورمیانه با موفقیت تمام شده و گروه به لندن برمی‌گردند تا چند صحنه کوتاه را به عنوان تکمیل کننده کار، فیلمبرداری کنند

ماموریت غیرممکن در تقویم اکران قرار است ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ اکران شود و به نظر می‌رسد در مسیر درست تولید قرار دارد. قسمت هشتم نیز بدون تغییر زمان اکرانش، هنوز قرار است ۴ نوامبر ۲۰۲۲ راهی سینماها شود.

جورج میلر جایزه فیلمساز سال را برای تدوین صدا دریافت می‌کند

گروه تدوین‌گران صدای سینما قصد دارد در شصت‌وهشتمین دوره جوایز خود که به زودی برگزار می‌شود جایزه سالانه فیلمساز برتر خود را به جورج میلر اهدا کند.

این نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده "مد مکس" که قسمت‌های بعدی آن یعنی "مد مکس ۲: مبارز جاده"، "مد مکس فرای گنبد صاعقه" و "مد مکس: جاده خشم" را کارگردانی کرد. "جاده خشم" توانست برنده ۶ جایزه اسکار از جمله بهترین تدوین‌گری صدا و میکسینگ صدا شود

مارک لانزا رییس گروه تدوین‌گران صدای سینما در بیانیه‌ای گفت: جورج میلر ژانر اکشن را از طریق فیلم‌های "مد مکس" عوض کرد و در ساخت فیلم‌های فوق‌العاده متفاوتی از جمله "ساحره‌های ایست‌ویک"، "روغن لورنزو"، "عزیز و خوش قدم" درست به همان اندازه موفق بوده است.

وی افزود: او نمایانگر هنر فیلمسازی در بهترین حالتش است

میلر هم در بیانیه‌ای تصریح کرد: این تشویق عظیمی است. من ابتدا از طریق حس بصری به سمت فیلم جذب شدم، اما بعد دریافتم صدا یکی از بخش‌های اساسی درک داستان است. بنابراین من کاملاً جذب صدای سینما شده‌ام. به همین دلیل است که این جایزه تا این حد برایم مهم است.

بونگ جون هو فیلمنامه جدیدش را کامل کرد

بونگ جون هو پس از تاریخ‌سازی‌اش در رقابت اسکار برای "انگل" اکنون اعلام کرد اولین فیلمنامه‌اش را پس از فیلمنامه "انگل" که برنده اسکار شد به پایان رسانده است.

وی در یک مصاحبه ۹۰ دقیقه‌ای که با ریان جانسون در پادکست "دیرکتورز کات" انجام داد، تایید کرد که نوشتن فیلمنامه فیلم جدیدش را به پایان برده است. وی پیشتر گفته بود نگارش ۲ فیلمنامه جدید را دارد همزمان پیش می‌برد و نوشتن جدی این ۲ فیلمنامه را سال ۲۰۲۰ شروع کرده است.

این کارگردان کره‌ای گفته بود یکی از فیلمنامه‌هایش به زبان کره‌ای و دیگری به زبان انگلیسی است

بونگ در مصاحبه دیگری گفته بود داستان فیلمنامه کره‌ای در سئول می‌گذرد و به نوعی از ژانر اکشن و وحشت بهره گرفته است. پروژه انگلیسی نیز درامی بر مبنای رویدادهای واقعی از سال ۲۰۱۶ است که در بریتانیا و آمریکا رخ می‌دهد.

روشن نیست که وی نوشتن کدام فیلمنامه را به پایان برده است اما با توجه به مختصری که وی درباره فیلم کره‌ای صحبت کرده بود به نظر می‌رسد باید این فیلمنامه به اتمام رسیده و وی به نوعی دنباله "انگل" را بیشتر مد نظر داشته باشد. این کارگردان در "انگل" به موضوع اختلاف طبقاتی در کره پرداخته بود.

مجیدی: برای معضل کودکان کار منتظر دولت‌ها نمانید چالش‌های خورشید

در آستانه معرفی اسامی منتخبان اسکار برای حضور در رقابت ۲۰۲۱ مجید مجیدی در مصاحبه‌ای با «اواردز دیلی» از فیلم جدیدش سخن گفت.

وی در مقام نویسنده و کارگردان "خورشید" درباره انگیزه‌اش برای ساختن فیلم گفت: "خورشید" فیلمی درباره و برای کودکان کار است. امروز حدود ۱۵۲ میلیون کودک کار در سراسر دنیا وجود دارند و به نظرم این بحران جهانی و از مسایل مهمی است که همه با آن روبه‌رو هستند. امید ما این است که با ایجاد کمپینی بتوان برای کودکان کار زندگی بهتری فراهم کرد و بدون در نظر گرفتن محل زندگی آنها از هند تا اروپا و آمریکا و در ایران، به آنها توجه نشان داد.

وی افزود: آنچه من از این مدرسه یاد گرفتم این بود که آموزش برای این بچه‌ها چقدر ضرورت دارد. مجیدی تاکید کرد نباید فقط در انتظار دولت‌ها بود و مردم باید مسئولیت‌پذیر باشند و به این بچه‌ها کمک کنند

مجیدی درباره چالش‌هایی که هنگام ساخت فیلم "خورشید" با آن روبه‌رو بود اظهار کرد: در این فیلم با کودکانی کار کردیم که هرگز جلوی دوربین نرفته بودند و ابتدا همه این‌ها برایشان هیجان‌انگیز بود ولی بعد خسته شدند و دیگر نمی‌خواستند ادامه بدهند. در عین حال این بچه‌ها خیلی غیرقابل کنترل بودند و روح‌الله در روز اول کار پایش را شکست و بعد کتفش در رفت. در صحنه‌های کندن تونل باید چهار دست و پا حرکت می‌کرد که به همین دلیل ممکن نشد و حتی نمی‌توانست راحت بایستد. ابوالفضل هم دو بار پایش شکست و همه اینها موجب شد تا ساخت پروژه دو ماه و نیم بیشتر زمان ببرد.

کد خبر 475986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.