خسارت ۱۰۰ درصدی به ۱۵ درصد منازل مسکونی سی‌سخت

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد بسیاری از منازل مسکونی دچار آسیب و خسارت شده است و کل ساختمان‌های شهر سی سخت آسیب دیده‌اند که حدود ۱۵ درصد آنها به طور صد درصد تخریب شدند و مابقی هم دچار خسارت و آسیب دیده اند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته (۲۹ بهمن) زلزله‌ای با قدرت ۵.۶ دهم ریشتر با عمق ۱۰ کیلومتر در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر سی‌سخت و ۲۲ کیلوکتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که بلافاصله استاندار به عنوان رئیس ستاد پیشگیری با تمام مدیران استان در محل حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در ساعات اولیه آب برق و گاز در منطقه قطع شد، افزود: چند ساعتی طول نکشید که این خدمات برقرار شد منهای گاز که نیاز بود منطقه به منطقه بعد از اطمینان از ایمنی لازم وصل شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ریزش جاده‌های منتهی به شهر سی سخت را داشتیم که آن هم در اولین ساعات بعد از زلزله حل شد و در حال حاضر از ساعت ۸ صبح دومین جلسه ستاد پیشگیری را داشتیم و برای همه دستگاه‌های خدمات رسان برنامه‌ ریزی لازم انجام شده است.

وی اظهار کرد: تعداد ۴۰ نفر مصدوم در این زلزله داشتیم که تعدادی از آنها به طور سرپایی مداوا و تعدادی هم بستری شدند و خوشبختانه وضعیت وخیمی ندارند و تلفات جانی هم نداشتیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد بسیاری از منازل مسکونی دچار آسیب و خسارت شده است و کل ساختمان‌های شهر سی سخت آسیب دیده‌اند که حدود ۱۵ درصد آنها به طور صد درصد تخریب شدند و مابقی هم دچار خسارت و آسیب دیده اند.

وی افزود: حدود ۷۸ روستا در شهرستان دنا هم دچار خسارت شدند و در شهر یاسوج هم درصدی از منازل مسکونی دچار خسارت شدند.

محمدی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند و با توجه به اینکه در حال حاضر در منطقه بارندگی است و احتمال بارش برف در عصر وجود دارد امیدواریم موضوع مدیریت شود و مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه استان اصفهان و استان فارس و چهارمحال و بختیاری کمک‌های خوبی داشتند، افزود: استان‌های همجوار هم اعلام آمادگی کردند اما استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست این ۳ استان را برای امدادرسانی پذیرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ارزیابی‌ها همچنان ادامه دارد و تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند که با پیگیری این تیم‌ها خسارات بیشتر گزارش می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر آب برق تلفن و گاز در مناطق زلزله زده وصل هستند.

کد خبر 475949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.