راهکارهای شهرهای هوشمند برای مدیریت ترافیک

شهرهای هوشمند در سراسر دنیا برای مدیریت ترافیک از "داده‌های بلادرنگ" ترافیکی استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که ۵۵ درصد از جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می‌کنند، تراکم ترافیک ناشی از این روند یکی از مشکلات فزاینده شهرداری‌ها به شمار می‌رود. سازمان ملل متحد اعلام کرده است که این رقم تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۶۸ درصد خواهد رسید، بنابراین شهرها باید از راهکارهای مناسب برای کنترل ترافیک استفاده کنند. شهرهای هوشمند با استفاده از داده‌های ترافیکی می‌توانند به چندین روش ترافیک را کنترل و مدیریت کنند. در ادامه راهکارهای مورد استفاده توسط شهرهای هوشمند برای مدیریت ترافیک را معرفی و بررسی می‌کنیم:

راهکارهای شهرهای هوشمند برای مدیریت ترافیک

پارکینگ هوشمند

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۳۰ درصد ترافیک یک شهر به این دلیل به وجود می‌آید که افراد در جستجوی مکانی برای پارک کردن خودروی خود هستند. داده‌های ترافیکی بلادرنگ (Real-time) از خودروهای متصل به اپلیکیشن پارکینگ که شامل برنامه‌ریزی پارکینگ هوشمند، تشخیص فضای باز و پرداخت خودکار است، به مرکز مدیریت هوشمند شهر ارسال و در نهایت پردازش می‌شود. استفاده از راهکارهای پارکینگ هوشمند باعث می‌شود خودروهای کمتری به دنبال مکانی برای پارک کردن باشند، به همین دلیل ترافیک روان خواهد شد.

پیش بینی موقعیت‌های اضطراری

تصادفات رانندگی، آب و هوای نامساعد و شرایط اضطراری تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد رانندگان دارد و در نهایت میزان تراکم تصادفات را افزایش می‌دهد. داده‌های به دست آمده از خودروهای متصل به پیش بینی تصادفات رانندگی و کاهش تلفات ناشی از آن کمک شایانی می‌کند.

راهکارهای شهرهای هوشمند برای مدیریت ترافیک

اجرا کردن محدودیت‌های متفاوت سرعت و ارسال هشدار به رانندگان می‌تواند میزان شرایط خطرناک را کاهش دهد و مانع بروز تصادفات شود. شرکت Waycare بستری متمرکز برای استفاده از داده‌های ترافیکی زمان واقعی در شرایط اضطراری ارائه کرده است که شناسایی تصادفات و زمان واکنش را بهبود می‌بخشد. با استفاده از این پلتفرم، میزان تصادفات رانندگی ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده و زمان واکنش به حوادث نیز ۱۲ دقیقه سریع‌تر شده است.

برنامه‌ریزی حمل و نقل عمومی

شهرهای هوشمند برای افزایش کارایی حمل و نقل عمومی و کنترل ترافیک، در فناوری و زمینه‌های مرتبط با آن سرمایه‌گذاری‌های کلان می‌کنند. داده‌های کارآمد نه تنها شهرها را قادر می‌سازد تا بهترین و مؤثرترین مسیرها را برنامه‌ریزی کنند، بلکه باعث می‌شود میزان تراکم ترافیک کاهش پیدا کند. شهرهای هوشمند از داده‌های ترافیکی زمان واقعی برای هشدار به رانندگان و اعلام زمان تأخیر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

راهکارهای شهرهای هوشمند برای مدیریت ترافیک

برنامه‌ریزی موفق شهری

برنامه‌ریزی موفق شهری موضوع مهمی برای تحقق مدیریت مداوم ترافیک در نظر گرفته می‌شود. مناطق شهری بزرگ مانند مناطقی در سان فرانسیسکو به منظور برنامه‌ریزی ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه آن که به کاهش تراکم ترافیک کمک می‌کند، از داده‌های گسترده استفاده می‌کند. تجزیه و تحلیل داده‌های ترافیکی به شهرهای در حال رشد کمک می‌کند سیستم‌های جاده‌ای را نقشه‌برداری کارآمدتری بکنند و با کمک هوش مکانی، منطقه‌بندی بهتری انجام دهند. داده‌های خودروهای متصل، در سیاست‌های موقت شهری نوعی سرمایه محسوب می‌شود. شهرسازی تاکتیکی نوعی استراتژی است که از اقدامات پویا و موقت استفاده می‌کند تا مدیریت ترافیک را ارتقا دهد. برنامه‌ریزی چنین اقداماتی به اطلاعات به دست آمده از خودروهای متصل بستگی دارد.

کد خبر 475894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.