اصلاح الگوی ترافیکی خیابان عبدالرزاق

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: مسیر رفت و برگشت خط ویژه اتوبوس ولی‌عصر(عج) و عبدالرزاق با هزینه عمران و ترفیکی ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با اجرای سیستم ویژه ساماندهی می‌شود.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور حق تقدم خودروهای عمومی در راستای به حداکثر رساندن اتلاف زمان و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در خطوط اتوبوس‌های تندرو و در تقاطع‌ها تسهیلات خاصی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از تسهیلات مهم، پیش‌بینی خط عبور اختصاصی یا خط پرش در تقاطع‌ها است، افزود: همچنین امکان هوشمندسازی عبور اتوبوس‌ها باید از طریق شناسایی اتوبوس وارد شونده به تقاطع و ارتباط با کنترل‌گرهای چراغ راهنمایی به منظور سبز کردن مسیر عبور فراهم شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: این منطقه در نظر دارد در خیابان‌های عبدالرزاق و ولی‌عصر (عج) جهت اولویت‌دهی به عبور اتوبوس‌های تندرو و کاهش مشکلات عبور آن در تقاطع‌های حکیم، سنبلستان و چهارراه ولی‌عصر (عج) نسبت به اجرای خط پرش اتوبوس تندرو اقدام کند.

وی با اشاره به اقدامات ترافیکی خیابان عبدالرزاق، اظهار کرد: با توجه به طراحی جدید مسیر اتوبوس بی. آر. تی و نبود ترافیک در معبر اصلی شهر، عملیات برداشت فضای سبز میانی این گذر حدفاصل چهارراه تختی تا خیابان حکیم انجام شده است.

کارگر گفت: با برداشت آسفالت در طول مسیر حدفاصل میدان احمدآباد تا چهارراه تختی تمامی رفیوژ میانی فضای سبز نیز برداشته و با اجرای آرماتوربندی و بتن‌ریزی طولی این مسیر بیش از پنج کیلومتری برای اتوبوس‌های خط ویژه مناسب‌سازی می‌شود.

وی تصریح کرد: عملیات احداث و تکمیل شش ایستگاه طول مسیر خیابان ولی‌عصر (عج) و خیابان عبدالرزاق به اتمام رسیده و با مشخص کردن مسیر با گل میخ‌های ترافیکی و تابلوهای مخصوص، هزینه کل عمرانی و ترافیکی این پروژه بالغ بر ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

کد خبر 475764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.