برنامه‌های ۴ ساله در حوزه اعتیاد اثربخشی زیادی ندارد

مدیرعامل جمعیت تولد دوباره معتقد است در حوزه اعتیاد برنامه های چهار ساله نمی تواند اثربخشی زیادی داشته باشد چراکه هر یک تا دو سال، الگوی مصرف مواد تغییرات زیادی دارد برای مثال همین یک سال گذشته و با شیوع کرونا برنامه ها بایستی کاملا متفاوت طراحی می شدند.

به گزارش ایمنا، عباس دیلمی زاده در نشست تخصصی کنترل و کاهش مواد مخدر، روانگردان و الکل در کنفرانس ملی آنلاین امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در حوزه اعتیاد برنامه‌های چهار ساله نمی‌تواند اثربخشی زیادی داشته باشد چراکه هر یک تا دو سال، الگوی مصرف مواد تغییرات زیادی دارد برای مثال همین یک سال گذشته و با شیوع کرونا برنامه‌ها بایستی کاملاً متفاوت طراحی می‌شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط در حوزه اعتیاد بحرانی است و باید سراغ مدیریت اعتیاد برگردیم و امروز در ایران نیاز به ۳ استراتژی داریم: مقابله با عرضه، کاهش تقاضا و کاهش آسیب و برای این سه برنامه وزن مساوی در نظر بگیریم.

دیلمی زاده معتقد است: در حوزه اعتیاد باید داده‌های به روز درباره نرخ شیوع و نرخ بروز سالیانه داشته باشیم تا بتوانیم اعتیاد را در کشور مدیریت کنیم وگرنه طی سال‌های گذشته سندهای زیادی تدوین و تولید شده است اما در عمل چندان به کار نیامده و در کتابخانه باقی مانده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 475594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.