آغاز قرنطینه‌های اجباری در اسلواکی

دولت اسلواکی از آغاز قرنطینه ۱۴ روزه اجباری در مرزهای کشور خبر داد و اعلام کرد: از روز هفدهم فوریه، افراد سایر کشورها اجازه ورود به اسلواکی را نخواهند داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر امور خارجه اسلواکی در پی سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد که به مدت ۱۴ روز مرزها روی ورود تمام مسافران بسته می‌شود. البته پس از گذشت هشت روز از آغاز قرنطینه اجباری و در صورت کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹، افراد پس از انجام تست کرونا می‌توانند به کشور وارد شوند. کودکان زیر ۱۰ سال مشمول انجام آزمایش نخواهند بود، با این حال جداسازی آن‌ها تا زمان اعلام نتیجه تست اعضای خانواده ادامه خواهد داشت.

مسافرانی که پس از زمان مقرر اجازه ورود به کشور اسلواکی را دریافت می‌کنند باید یک فرم اینترنتی مبنی بر ثبت زمان دقیق ورود خود را پر کنند. البته تمام دانشجویان، پرسنل درمانی، سیاستمداران، کارکنان بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای یا افرادی که به منظور انجام شغل خود بین اسلواکی و کشورهای اطراف تردد می‌کنند، از قوانین جدید و قرنطینه‌های اعمال شده مستثنی هستند. لازم ذکر است که تمام این افراد باید در حین تردد خود، برگ جواب منفی آزمایش خود را در دست داشته باشند در غیر این صورت، به آن‌ها نیز اجازه ورود داده نخواهد شد.

دولت اسلواکی از هشتم ماه فوریه اقدامات خودکار کنترل شیوع پاندمی را در سراسر کشور آغاز کرده است که این محدودیت‌ها به طور هفتگی و بر اساس شرایط موجود، تغییر پیدا می‌کند. زمانی که در یک منطقه، وضعیت سیاه (بیشترین میزان شیوع بیماری کووید -۱۹) اتفاق بیفتد آنگاه حکومت نظامی اعلام می‌شود و مردم در زمان‌های خاصی از روز، حق خروج از منازل را ندارند. در سایر مناطق، که ویروس کرونا با سرعت کمتری در میان مردم گسترش پیدا می‌کند، مردم با در دست داشتن نتیجه آزمایش منفی می‌توانند به تردد در داخل شهر بپردازند.

آغاز قرنطینه‌های اجباری در اسلواکی

کد خبر 475518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.