واکنش عضو شورای تهران به سقوط یک شهروند در چاه بوستان نهج‌البلاغه

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری گفت: بنا نیست سایه خطر سقوط در چاه و یا برق گرفتگی در اماکن عمومی به واسطه کم توجهی دستگاه‌های متولی، روزی از سر شهر و شهروندان برچیده شود؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا صدراعظم نوری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران اظهار کرد: صبح دیروز باز هم شاهد حادثه سقوط یک شهروند جوان به داخل چاه بدون سرپوش در حاشیه بی نور بوستان نهج‌البلاغه بودیم که با اطلاع رسانی سریع شهروندان و ورود فوری نیروهای آتش نشان به محل، نجات یافت؛ آیا بنا نیست سایه خطر سقوط در چاه و یا برق گرفتگی در اماکن عمومی به واسطه کم‌توجهی دستگاه‌های متولی، روزی از سر شهر و شهروندان برچیده شود؟

وی ادامه داد: علی رغم پایش های محیطی مجموعه HSE شهر تهران از مخاطرات شناسایی شده حوزه فعالیت شرکت آب و فاضلاب و اداره برق، هنوز هم چاه‌های آب و فاضلاب بدون درپوش و تیرهای چراغ برق و پرژکتورهای فاقد نور در شهر حادثه آفرینی می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه هر روز به نقاط بی دفاع شهر به واسطه تأمین نشدن روشنایی و تبدیل آن ها به فضاهایی که مامن بزهکاران برای انجام اعمال مجرمانه است، افزوده می‌شود، گفت: در حالیکه داشتن محیط امن و ایمن نه صرفاً به دلیل وظیفه ذاتی دستگاه‌ها، بلکه طبق حق حیات، مطالبه بر حق شهر و شهروندان است.

وی اضافه کرد : درست وقتی ما بر سر نام ذاتی سازمان HSE با مأموریت حیاتی آن که به پایش الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیستی می‌پردازد، در شهر به مجادله می‌نشینیم این شهر و شهروندان هستند که از حوادث خرد و کلان در شهر متضرر و خسارت دیده می‌شوند.

صدراعظم نوری تاکید کرد: تا سازمان‌ها و نهادهای مختلف به صورت بخشی و جزیره‌ای عمل می‌کنند و رسالت خود را در داشتن مشارکتی مؤثر با مدیریت شهری و نهادهای مردمی برای تحقق HSE در شهر ایفا نمی‌کنند، همچنان شاهد نارسایی در اثربخشی این حوزه کلیدی خواهیم بود.

وی تصریح کرد : مجدداً از شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری تهران می‌خواهم تا ضمن همکاری متقابل در موضوع HSE با فوریت نسبت به پایش و رسیدگی و رفع ناایمنی‌های گزارش شده اقدام کنند. امید است تا با بازنگری در ساختار حلقه HSE شهرداری تهران و افزایش تعامل آن با سایر دستگاه‌های مسئول منجر به تحقق ایمنی بیشتر در شهر شود.

کد خبر 475475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.