افزایش ۱۹ درصدی بودجه شهرداری قم نسبت به سال گذشته

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی بودجه نسبت به سال گذشته از پیشنهاد بودجه ۳۴۳۱ میلیارد تومان و ارائه به شورای شهر قم خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن رنجبر با اشاره به بودجه پیشنهادی برای سال ۱۴۰۰ شهرداری قم اظهار کرد: کلیات بودجه به شورای اسلامی شهر ارائه شد، در شورای اسلامی شهر هم بر اساس روال قانون بررسی خواهد شد و در زمان معین اعداد قطعی در شورای اسلامی شهر قم مصوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی خاص بودجه ۱۴۰۰، تأکید کرد: این بودجه مابین دو برنامه پنج‌ساله شهرداری قم است. اولین اقدام تیم مدیریت شهری فعلی تهیه برنامه ۲۰ ساله برای افق ۱۴۱۴ شهر قم با مشارکت همه ذی‌نفعان و نخبگان و افراد منشأ اثر در شهر قم بود که به تصویب رسید.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم با بیان اینکه این برنامه شش گزاره آینده شهر قم را مشخص می‌کند، تصریح کرد: برای همه این گزاره‌ها شاخص‌هایی را در نظر گرفتیم که نزدیک به ۳۰ شاخص مشخص‌کننده چشم‌انداز تعریف شد و اولین برنامه پنج ساله شهرداری قم هم برای دست‌یابی به این چشم‌انداز تعریف شد.

وی بودجه ۱۴۰۰ را مسیری برای هموار کردن چشم‌انداز دوم برنامه دانست و تأکید کرد: از زمان تهیه بودجه سناریوهای مختلفی برای پر کردن شکاف‌های برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در نظر گرفته‌شده و سه سناریو بدبینانه، محتمل و خوش‌بینانه موردبررسی قرار گرفت.

رنجبر با بیان اینکه یکی از سناریوها به‌صورت ایده آل گرایانه بود و فضا را به‌گونه‌ای پیش می‌برد که همه ضعف‌ها را پوشش بدهد، تأکید کرد: با توجه به قیمت پایه اقلامی که نیاز بود در توسعه شهر به کار برود، بالغ‌بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که عدد سنگینی است که تأمین آن از توان شهرداری خارج بود.

وی افزایش قیمت اقلام مربوط به پروژه‌های عمرانی را موضوع دیگری دانست که تأمین این را رقم را سخت می‌کرد و تصریح کرد: این مسئله منجر به این شد که تأمین رقم حالت ایده‌آل‌گرایانه از توان شهرداری خارج باشد و به همین دلیل سناریو بعدی که سناریو محتمل بود مطرح شد که بودجه سال پیشنهادی ما را بالغ ۳,۴۳۱ میلیارد تومان بودجه شهرداری را مشخص کرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم با اشاره به اینکه این رقم ۱۹ درصد نسبت به بودجه اصلاحیه مصوب سال ۱۳۹۹ افزایش داشت، تأکید کرد: در مدل جدیدی که از سال گذشته برای ارائه بودجه بر اساس دستورالعمل‌های وزارت کشور در دستور کار قرارگرفته است منابع به سه دسته درآمد تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به درآمدهای عمومی بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرد: در این سال درآمدهای عمومی ۱,۴۲۴ میلیارد تومان پیش‌بینی که در سال ۹۹ این درآمد ۱,۱۸۶ میلیارد تومان بود و شاهد افزایش ۲۰ درصدی نسبت به اصلاحیه سال ۱۳۹۹ بودیم.

کد خبر 475413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.