انتخابات ریاست جمهوری با قانون قبلی برگزار می شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: با توجه به اولویت مجلس در بررسی بودجه سال آینده و ایرادات اساسی شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات ریاست جمهوری با قانون قبلی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، احمد علی‌رضا بیگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها را تدوین بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری اعلام و اظهار کرد: به پشتوانه این سیاست‌ها وارد اصلاح قانون انتخابات شدیم تا انتخاب در تراز انقلاب اسلامی و شایسته گزینی صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به همین سیاست‌ها، شورای نگهبان که تا قبل از این، موافق ورود مجلس به اصلاح قانون انتخابات بود، بالاخره پذیرفت تا این کار صورت گیرد. یکی از ویژگی‌های مهم طرح اصلاح قانون انتخابات، شایسته گزینی بوده که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها به گونه‌ای صورت گرفته تا علل تأیید یا رد صلاحیت افراد مشخص شود ضمن اینکه شرایط عمومی را در نظر گرفتیم.

بیگی در خصوص ایرادات واردشده از سوی شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این طرح در دستور کار کمیسیون شوراها بوده و تلاش داریم تا نظر مساعد شورای نگهبان را تأمین کنیم، در این راستا جلسات کمیسیون با شورای نگهبان همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در جلسه، مشترک هفته گذشته کمیسیون با شورای نگهبان نظرات متعددی از جانب اعضا این شورا مطرح است؛ ولی با اعمال تغییرات جدید سعی در تأمین نظر شورای نگهبان داریم تا اصلاح قانون به انتخابات سال آینده برسد.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اضافه کرد: با وجود تلاش کمیسیون و دقت نظر اعضا کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، ایرادات واردشده از سوی شورای نگهبان جدی و اساسی است.

بیگی خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و مقاومت شورای نگهبان برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به نتیجه رسیدن آن تا قبل از پایان سال بعید به‌نظر می‌رسد به همین دلیل با همان قانون قبلی برگزارمی شود.

کد خبر 475381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.