ترکیب ۲ ماسک؛ راهکار جدید برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونای انگلیسی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: ماسک‌های پارچه‌ای توان حفاظتی بالایی ندارند، اما ترکیب ماسک جراحی و پارچه‌ای تا حدود ۹۶ درصد از انتشار ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی جلوگیری می‌کند.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ابتلای بیشتر کودکان با جهش انگلیسی ویروس کرونا، اظهار کرد: چند گزارش بین‌المللی در مورد ابتلای رده سنی جوان‌تر به کرونا ویروس انگلیسی وجود دارد، اما هنوز جمع‌بندی کاملی از این تغییر گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته چند گزارش شفاهی از مسئولان وزارت بهداشت کشور هم در مورد ابتلای رده سنی جوان‌تر به کرونا جهش‌یافته انگلیسی داشته‌ایم. در جمع‌بندی کلی به نظر می‌رسد ابتلا به این ویروس در سنین جوانی و کودکی بیشتر شده است.

صفری در خصوص استفاده از ماسک پارچه‌ای برای کاهش احتمال ابتلا به کرونا ویروس، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات اخیر توصیه شده است که روی ماسک جراحی، ماسک پارچه‌ای زده شود، چرا که ماسک جراحی روی صورت برخی افراد به طور کامل پوشش داده نمی‌شود و هوا از اطراف ماسک وارد آن می‌شود. همچنین احتمال انتشار این ویروس از فرد مبتلا به دیگران نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: ماسک‌های پارچه‌ای توان حفاظتی بالایی ندارند، اما ترکیب ماسک جراحی و پارچه‌ای، به خاطر وجود فیلتر در ماسک جراحی و تأثیر فیت‌ کردن و نشت نداشتن هوا توسط ماسک پارچه‌ای، تا ۹۶.۵ درصد توان جلوگیری از انتشار ویروس از فرد مبتلا و ورود ویروس به سیستم تنفسی فرد سالم را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران یادآور شد: این نوع پیشگیری بسیار ساده و مؤثر است و انجام آن از این نظر اهمیت دارد که گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا در دنیا در حال انتشار است و یافتن راهی برای حفاظت نزدیک به صد در صد بسیار نجات‌بخش خواهد بود.

کد خبر 475353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.