پیش بینی بورس امروز ۲۸ بهمن + اخبار لحظه‌ای

بازار روز گذشته بورس پر عرضه بود اما در بسیار از نمادهای مهم بازار شاهد جمع شدن صف‌های فروش بودیم؛ همچنین از طرف نهادهای حقوقی حمایت‌های خوبی شاهد بودیم؛ از طرف دیگر نسبت‌های معاملاتی نیز به نفع خریدارها بود که نشان از قدرتمندتر بودن خریداران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بازار روز گذشته پر عرضه بود اما در بسیاری از نمادهای مهم بازار شاهد جمع شدن صف‌های فروش بودیم و حمایت‌های خوبی از طرف نهادهای حقوقی شاهد بودیم از طرف دیگر نسبت‌های معاملاتی نیز به نفع خریدارها بود که نشان از قدرتمندتر بودن خریداران است افراد فروشنده به نظر تحت تأثیر فضای منفی بازار اقدام به فروش می‌کنند و دلایل منطقی برای فروش‌های خود پس از این اصلاح سنگین ندارند.

برای بازار فردا خبر "اعلام توقف اجرای اقدامات داوطلبانه برجامی ایران به مدیر کل آژانس" می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ فضای سیاسی حاکم شده برای خروج ایران از برجام که توسط مجلس شواری اسلامی تصویب شده بود می‌تواند تأثیر منفی بر معاملات بازار بگذارد؛ از طرف دیگر امیر قطر در پی رایزنی‌هایی برای بهبود فضای منطقه راهی تهران شده بود که این رویداد در فضای سیاسی کشور متأثر است.

به گفته سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰، قیمت برق و گاز واحدهای تولیدی تغییر نمی‌کند و این خبر خوبی برای صنایع فولادی و پتروشیمی است. سقف منابع عمومی ۸۵۴ هزار میلیارد تومان است، هزینه‌ها ۴۰ هزار میلیارد کم شد و کسری تراز عملیاتی ۳۴ هزار میلیارد جبران شد؛ مهلت ۶ ماهه برای تعیین تکلیف ارز ترجیحی و افزایش حق تعرفه واردات گوشی‌های لوکس گزینه‌هایی بود که در موردش صحبت شد؛ همچنین بخش حذف افزایش نرخ گاز از صنایع می‌تواند خبر محرکی برای بازار در دو صنعت فوق باشد.

بیش بینی می‌شود بازار فردا در ابتدای کار روند منفی و سپس متعادل و کمی مثبت شود.

کد خبر 475351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.