صیانت از اموال شهرداری تبریز با طراحی سامانه شفافیت املاک

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز گفت: طراحی و ایجاد سامانه شفافیت به منظور حفاظت و صیانت از اموال شهرداری شکل گرفته است.

به گزارش ایمنا، علیرضا داستان اظهار کرد: هدف ما از ایجاد سامانه شفافیت جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری، صیانت از اموال غیر منقول شهرداری، برنامه ریزی برای املاک موجود، شفاف سازی در روند واگذاری املاک و ارتقا سلامت اداری است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۰ جلسه به منظور اجرای این سامانه تشکیل شده که در نوع خود جالب توجه است، به روند راه اندازی این سامانه اشاره و تصریح کرد: پس از تعیین فرایندها در مناطق کارگروه‌های ویژه در این خصوص شکل گرفت که کار در مناطق پیش برده شود.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز ادامه داد: در جلسات برگزار شده فرم‌های یکسان و فیلدهای اجباری برای ثبت املاک و مستغلات در سامانه به وجود آمد و توسط شهردار به کلیه مناطق ابلاغ شد.

وی گفت: با اجرای این سامانه لایه‌های جدیدی در شهرسازی به وجود آمد و مشکلات دیگری نیز رفع شد، البته شهرداری تبریز در خارج از حریم و حتی شهرهای دیگر املاکی دارد که آنها نیز باید ثبت شوند و راهکار آن مشخص شده است.

داستان تصریح کرد: با اجرای این سامانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع از املاک خاوران تصرف شده بود و به شهرداری بازگشته و این روند تا آخرین ملک شهرداری ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه علاوه بر عرصه، اعیان املاک نیز در این سامانه ثبت می‌شود، افزود: کلیه کاربری‌هایی که متعلق به شهرداری است در این سامانه ثبت می‌شود.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز ثبت نشدن املاک در این سامانه را تخلف دانست و گفت: با ابلاغ شهردار تبریز در آینده‌ای نزدیک تمام بروکراسی‌های مربوط به املاکی که متعلق به شهرداری بوده و یا به نوعی به شهرداری مرتبط است از طریق این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکنون در بسیاری از شهرها این سامانه به وجود نیامده است؛ البته در راه اندازی این سیستم از محل دیگری الگوبرداری نشده و این اقدام ابتکار شهرداری تبریز است.

کد خبر 475259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.