بورس امروز ۲۷ بهمن + اخبار و وضعیت

بازار بورس در روز جاری با افت ۰.۵۶ درصدی شاخص کل به سطح ۱.۲۵۷.۲۵۸ واحد رسید و کاهش ۷۳۰۶ واحدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز دوشنبه _۲۷ بهمن ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بازار در روز جاری با افت ۰.۵۶ درصدی شاخص کل به سطح ۱.۲۵۷.۲۵۸ واحد رسید و کاهش ۷.۱۱۰ واحدی را تجربه کرد؛ اما شاخص هم وزن با رشد اندک ۱۲۳ واحدی به سطح ۴۳۷.۲۲۵ واحد رسید.

ارزش بازار بورس ۴۹.۹۹۵.۲۵۷ میلیارد ریال و ارزش معاملات روز جاری برابر ۷۶.۹۸۹ میلیارد ریال است؛ در بازار فرابورس نیز با کاهش ۸۴ واحدی شاخص کل به سطح ۱۷.۷۳۱ واحد رسید و ارزش معاملات برابر با ۱۷۳.۷۳۷ میلیارد ریال بود.

نمادهای تأثیرگذار در بازار بورس

بورس امروز ۲۷ بهمن + اخبار و وضعیت

نمادهای تأثیر گذار در بازار فرابورس

بورس امروز ۲۷ بهمن + اخبار و وضعیت

بیشترین عرضه و تقاضاها در بازار بورس

بورس امروز ۲۷ بهمن + اخبار و وضعیت

سخنی با سهامداران عمده بازار

شاید بتوانیم بگوییم روند بازار در کوتاه مدت توسط سهامداران عمده، حقوقی‌ها و بازارگردان‌ها تعیین می‌شود؛ در بازار روز گذشته شاهد این بودیم که روند برخی از نمادها مثبت بود و ناگهان شاهد عرضه‌های سنگین (رنج منفی) در برخی از نمادهای بزرگ بودیم البته برخی از معاملات ابطال شد اما این کافی نیست؛ وقتی بازار در حال برگشت است و تازه دارد جان می‌گیرد ناگهان یک بازارگردان، حقوقی یا سهامدار عمده رنج منفی می‌کشد و بازار هم به ما نشان داده که به سرعت واکنش هیجانی می‌دهد و با قیمت‌های پایانی مثبت در صف‌های فروش روزهای آینده می‌فروشند.

سهامداران عمده حکم الگویی برای معامله‌گران دارند، وقتی روی تابلو نشان از فروش سنگین است سهامدار حقیقی نیز فروشنده می‌شود؛ باید از سهامداران عمده خواست که اگر قرار است بر روی یک نماد بازارگردانی شود در محدوده ارزش ذاتی آن باشد و نه هر قیمتی عرضه شود.

بر اساس گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هیچ فرقی با دوران ترامپ در خصوص اعمال تحریم‌ها نکرده است؛ اگر سیاست اصولی یعنی بازگشت به چند جانبه‌گرایی، اصلاح مسیر غلط را پیشه کنند ایران هم پاسخ مناسب را به اصلاح سیاست‌های آمریکا خواهد داد هیچ کشوری در دنیا نیست که درباره مصالح ملی و امنیت ملی خود مصالحه کند.

برنامه موشکی ایران دفاعی و تدافعی است. برجام برای حل و فصل بحران ساختگی در مسیر پیگیری است. پایان دادن به اجرای پروتکل الحاقی در اوایل هفته آینده ۲۱ تا ۲۳ فوریه اتفاق خواهد افتاد اگر آمریکا به برجام باز نگردد این رویداد هم ریسک سیستماتیک جدیدی را به بازار وارد می‌کنید و یکی از دلایل منفی بودن امروز بازار نیز است.

البته لازم به ذکر است که پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم بسیاری از شرکت‌های بورسی ما تفاوتی ایجاد نشده است، یعنی مزیتی برای شرکت‌ها وجود نداشته که در صورت خروج ایران از برجام آن مزیت لغو شود لذا خروج ایران از برجام تنها تأثیر روانی بر بازار خواهد گذاشت و تغییرات بنیادینی در تولید و فروش شرکت‌ها نخواهیم داشت.

نرخ ارز

نرخ دلار بازار آزاد ۲۵۶.۳۰۰ ریال و نسبت به دیروز ۴.۰۰۰ ریال کاهش یافته است اما نکته مهم تغییر نرخ سامانه نیما به سطح ۲۵۰.۰۰۰ ریال است که تأثیر مهمی بر نرخ‌های فروش شرکت‌های بورسی ما می‌گذارد (شرکت‌هایی که نرخ‌های فروش آنها از نرخ ارز تأثیر می‌پذیرد)

بورس امروز ۲۷ بهمن + اخبار و وضعیت

نگاهی به شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین (سیتا)

سال مالی این شرکت منتهی به سی و یکم اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۰ است و سرمایه ثبت شده برابر با ۱۱ هزار میلیارد ریال است؛ آخرین گزارش مالی شرکت مربوط به تاریخ سی‌ام آبان‌ماه ‏۱۳۹۹‬ است که در این گزارش میزان دارایی‌های شرکت ۲۷ هزار میلیارد ریال و میزان بدهی‌ها ۱۲ هزار میلیارد ریال گزارش شده و در مجموع ۱۴ هزار میلیارد ریال جمع حقوق صاحبان سهام شرکت است.

میزان سود انباشته که در دل حقوق صاحبان سهام قرار دارد برابر با ۱.۸ هزار میلیارد ریال (۱۸۹ میلیارد تومان) است که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود کاهش ۸۲ درصد داشته و دلیل این رویداد تقسیم سود معادل با هشت هزار میلیارد ریال است.

در گزارش سود و زیان شرکت جمع درآمدهای عملیاتی رشد ۱۳۰ درصد داشته و به ۱.۳ هزار میلیارد ریال رسیده است و سود خالص به ازای هر سهم با رشد ۱۵۸ درصد به ۱۱۶ ریال افزایش یافته است.

شرکت پیش بینی کرده است که درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌های شرکت تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۲۷ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند که به ازای هر برگه سهم حدود ۲,۴۵۰ ریال سود شناسایی می‌کند، با توجه به قیمت ۱۵.۰۰۰ ریالی امروز شرکت نسبت قیمت به سود تعدیلی شرکت به محدوده ۶ واحد کاهش می‌یابد.

بورس امروز ۲۷ بهمن + اخبار و وضعیت

مازاد ارزش افزوده پورتفوی بورسی شرکت برابر با ۸۵ هزار میلیارد ریال و ارزش پورتفوی غیر بورسی برابر با ۳ هزار میلیارد ریال است و حقوق صاحبان سهام شرکت برابر با ۱۴ هزار میلیارد ریال است که مجموع سه عدد فوق ۱۰۲ هزار میلیارد ریال است که در حال حاضر در بازار ۱۶۵ هزار میلیارد ریال ارزش بازار به خود گرفته است.

کد خبر 475232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.