واگذاری دستگاه کارتخوان تاکسی‌ها غیرقانونی است

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر گفت: واگذاری دستگاه کارتخوان تاکسی به دیگران غیرقانونی و استفاده از آن در ناوگان تاکسیرانی این شهر لازم و ضروری است.

سیدحجت جوادزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و رانندگان تاکسی در سال جاری در مرحله اول ۲۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری مشگین شهر به دستگاه کارت‌خوان تجهیز شدند و تاکسیرانان باید برای دریافت کرایه خود از این دستگاه استفاده کنند.

وی افزود: این کارتخوان‌ها به سیستم کد QR مجهز هستند و شهروندان در صورت نصب برنامه مربوطه می‌توانند کرایه خود را از طریق گوشی تلفن همراه پرداخت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر با اشاره به مزایای استفاده از کارتخوان توسط تاکسیرانان گفت: برای آن دسته از رانندگانی که برای دریافت کرایه از مسافران تراکنش خوبی از کارتخوان داشته باشند و شهروندان را به پرداخت کرایه از این سیستم ترغیب کنند طرح‌های تشویقی مانند بیمه مکمل و تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تاکسیرانان به ازای هر چهار تراکنش از سیستم کارتخوان روزانه به آنان یک لیتر بنزین اهدا خواهیم کرد.

جوادزاده افزود: بعضی از رانندگان تاکسی در مشگین شهر برای دریافت کرایه از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند و این موضوع باعث نارضایتی و رنجش برخی شهروندان شده است.

وی از برخی تاکسیرانان به دلیل استفاده نکردن از کارتخوان و بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی انتقاد کرد و گفت: واگذاری دستگاه کارتخوان توسط رانندگان به سایر اصناف و افراد، غیرقانونی است و در صورت مشاهده یا گزارش قطعاً طبق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد زیرا وظیفه این سازمان و تمامی ناوگان حمل و نقل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جلب رضایت آنها است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر یادآور شد: شهروندان در صورت امتناع تاکسیرانان برای استفاده از کارتخوان در دریافت کرایه، می‌توانند موارد را به شماره ۳۲۵۳۴۵۹۹ اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد و در سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری این شهر ۴۲۴ دستگاه تاکسی درون شهری و ۴۸ دفتر تاکسی تلفنی با ۳۲۴ خودرو فعالیت می‌کند.

کد خبر 475119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.