عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۶ بهمن ماه

در این بسته خبری از افتتاح بزرگترین پروژه تاریخ شهرداری بیرجند تا طرح ضربتی پلمب ضایعات فروشی‌های شهر ساوه و فراخوان جشنواره "به هارانه" سنندج را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

پارک خطی بلوار امیرکبیر آماده بهره‌برداری است

محمد ابراهیم عصارزاده، مدیر شهرداری منطقه سه قزوین گفت: پارک خطی امیرکبیر واقع در ناحیه مهدیه به طول ۱.۵ کیلومتر تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

بررسی مشکلات پروژه افزایش خطوط راه آهن و زیر گذر گرم‌دره

عباس دادخواه، شهردار گرم‌دره در این ارتباط گفت: در مسیر توسعه راه آهن در محدوده زیر گذر گرم‌دره اراضی و املاکی وجود دارد که در حریم اجرای این پروژه است و در این خصوص حقوق مالکین این حریم‌ها باید در نظر گرفته شود؛ در همین راستا و به منظور بررسی مشکلات پروژه، جلسه‌ای در اداره کل راه و شهرسازی کرج برگزار شد.

دو سالانه عطار به شکل مجازی برگزار خواهد شد

علی نجفی، شهردار نیشابور گفت: دوسالانه عطار در اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل وبینار برگزار خواهد شد.

افتتاح فاز اول سی متری حضرت قائم (عج) ورامین

حسین دهقان، شهردار ورامین گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان و به طول ۲/۵ کیلومتر حد فاصل میدان الغدیر تا کهریزک و اتصال به امامزاده حسین رضا (ع) به زودی به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح بزرگترین پروژه تاریخ شهرداری بیرجند

محمد علی جاوید، شهردار بیرجند با بیان اینکه فرهنگسرای شهر، بزرگترین پروژه تاریخ شهرداری بیرجند اسفندماه افتتاح می‌شود، گفت: اجرای پروژه فرهنگسرای شهر پس از وقفه‌ای، از سال ۹۶ به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و می‌توان گفت شاخص‌ترین اقدام و زیرساخت فرهنگی در خراسان جنوبی است که تاکنون ۴۲ میلیارد تومان از منابع داخلی، برای این پروژه با مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زیربنای ۶ هزار مترمربع اختصاص یافته است.

فراخوان جشنواره "به هارانه" سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از انتشار فراخوان جشنواره "به هارانه" به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: این جشنواره در راستای زینت بخشیدن به فضاهای شهری، ساماندهی بصری با رویکرد حمایت از ایده‌ها و توانمندی‌ها از طریق مشارکت هنرمندان در قالب طرح استقبال از بهار و ایجاد شور و نشاط بین شهروندان انجام می‌شود.

واکسیناسیون کارگران شهرداری ساری

حسین ابراهیمی، رئیس مرکز بهداشت کار شهرداری ساری از انجام واکسیناسیون کارگران شهرداری علیه بیماری آنفولانزا خبر داد.

طرح ضربتی پلمپ ضایعات فروشی‌های شهر ساوه

در ادامه اجرای طرح ضربتی پلمپ ضایعات فروشی‌ها و برخی مغازه‌ها به دلیل ایجاد آلودگی و سد معبر، تعدادی دیگر از این صنوف مزاحم توسط ستاد انضباط شهری شهرداری ساوه پلمپ شدند.

ایده کارخانه بازیافت شهرکرد به سرانجام رسید

داوود مؤمنی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: ۲۴ درصد زباله شهر یعنی حدود سه درصد توسط یک شرکت، بازیافت می‌شود و مابقی همچنان همان هزینه جمع‌آوری، حمل و دفن را دارد که اگر کارخانه بازیافت راه اندازی شود می‌تواند در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی مؤثر باشد.

کد خبر 475029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.