پایان موقت قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

وزیر بهداشت لیتوانی از پایان یافتن تدریجی قرنطینه‌های اعمال شده برای مهار کرونا و برکناری رئیس مرکز ملی بهداشت عمومی کشور به علت عملکرد ضعیف خود در مقابله با بحران کووید -۱۹ طی سال ۲۰۲۰ خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی سال گذشته مدیر مرکز ملی بهداشت عمومی لیتوانی(Robertas Petraitis) بارها به علت ارائه آمار غیر قابل اعتماد خود از میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ و مرگ‌های ناشی از آن، مورد مواخذه سران این کشور قرار گرفت. علاوه بر این، بی‌تدبیری وی در مدیریت بحران و اعمال قرنطینه‌های بی‌برنامه، هر روز بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا می‌افزود و همین امر باعث خشم مقامات رسمی شد. در نهایت وزیر بهداشت لیتوانی تصمیم گرفت وی را از سمت کنونی خود برکنار کند و قرنطینه‌های کرونایی را به تدریج از میان بردارد.

مدیر سابق مرکز ملی بهداشت عمومی لیتوانی در زمان خدمت خود، فعالیت تمام فروشگاه‌های کوچک و غیرضروری را تعطیل کرده بود با این حال وزیر بهداشت از بازگشایی آن‌ها طی چند روز آینده خبر داده است. هدف مقامات رسمی از آغاز دوباره فعالیت چنین مراکزی، رونق دوباره اقتصاد کشور است که طی دوران قرنطینه با چالش‌های بسیاری مواجه شده بود. البته وزیر بهداشت از مردم خواسته است در حین مراجعه به این مراکز، تمام دستورالعمل‌های مربوط به مهار کرونا نظیر استفاده از ماسک را رعایت کنند تا بار دیگر  سرعت شیوع بیماری افزایش نیابد و منجر به تعطیلی چنین فروشگاه‌هایی نشود.

مقامات رسمی لیتوانی ادعا کرده‌اند که قرنطینه‌ها به تدریج از میان برداشته می‌شود و تا تصمیم‌گیری جدید، صاحبان مراکز تجاری نظیر فروشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و سوپرمارکت‌ها موظفند در هر زمان تنها به یک مشتری اجازه ورود دهند یا اینکه از فضای کافی برای وجود فاصله ۲ متر مربعی بین مشتریان برخوردار باشند. دستفروشان خیابانی نیز مجازند تنها به فروش اقلام غیر خوراکی بپردازند و کلیساها نیز با پیروی از قوانین جدید می‌توانند درهای خود را روی حضور مردم باز کنند.

پایان موقت قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

کد خبر 475022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.