شرایط جدید ورود مسافران به قشم و بندرعباس در دوران شیوع کرونا اعلام شد

با شیوع کرونا مبادی ورودی و خروجی برخی از شهرها با محدودیت روبه‌رو شده است و افراد برای ورود به این شهرها باید تست کرونا بدهند.

به گزارش ایمنا، عزیزاله کناری فرماندار بندرعباس، اظهار کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه تست فوری کرونا از مسافران جزیره‌های قشم و هرمز در بندر شهید حقانی این شهر دریافت می‌شود.

وی افزود: برای این منظور اکیپ مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در بندر شهید حقانی مستقر شده است. مسافرانی که تست جدید کرونا و نتایج آن منفی باشد می‌توانند به سفر خود ادامه دهند در غیر صورت باید تست فوری داده و هزینه آن را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: دریابانی هم باید از تردد شناورهای غیر مجازی که اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند جلوگیری کند.

پیش‌تر محمد احمدی زاده مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس گفته بود که از ۱۸ بهمن ماه رفت و آمد گردشگران و مسافران به جزیره‌های استان بدون تست کرونا ممنوع است و برای همین منظور تیمی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای گرفتن تست کرونا در محل اسکله بندر شهید حقانی بندرعباس مستقر شده است.

وی به رکنا گفت: هم اکنون در مجموع ۶ مرکز در شهر بندرعباس و یک مرکز در بندر شهید حقانی برای انجام تست (PCR) و (RAPID) از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مشخص شده‌اند. شهروندان قشم و هرمز و افراد با کار ضروری بدون انجام تست کرونا مجاز به سفر هستند که توصیه می‌شود گردشگران پیش از مراجعه به بندر شهید حقانی تست کرونای خود را انجام دهند تا با کمترین زمان معطلی از خدمات بندری بهره‌مند شوند.

کد خبر 474931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.