طرح شفافیت آراء نمایندگان، این هفته در دستور کار مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۵۰ امضا بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این طرح در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس در جلسه علنی امروز -یکشنبه ۲۶ بهمن ماه- مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند (۴) ماده (۲۲) بر ضرورت شفافیت آرا نمایندگان تأکید کرد و خطاب به قالیباف اظهار کرد: به دلیل عدم رأی آوردن این طرح، علیه حضرتعالی و مجلس هجمه‌هایی صورت گرفت و علیرغم اینکه در شفافیت و دفاع از آن اظهاراتی داشتید، چون هنوز رأی به شفافیت آرا داده نشده، برخی نمایندگان در جریان رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند که از صبح چند بار شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید موضوع شفافیت در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: مقصود از شفافیت صرفاً در امر قانونگذاری نیست بلکه باید در اجرا نیز شفافیت باشد، چنانچه ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده که با لایحه بودجه این میزان ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که باید مشخص شود دست چه کسی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای حفظ انتظام در مجلس باید رأی به شفافیت، شفاف باشد، گفت: باید فرق خائن و خادم مشخص شود و مردم با فرد منافق برخورد می‌کنند لذا خواستار قرار گرفتن موضوع شفافیت آرا نمایندگان در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه هستیم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر با تأکید بر اینکه بحث شفافیت مورد توجه مجلس بوده است، اظهار کرد: این طرح نیازمند دو سوم آرا نمایندگان بود که در زمان رسیدگی تنها ۳ رأی کم آورد.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۳۰ آئین‌نامه داخلی مجلس که می‌توان به یک طرح زودتر از ۶ ماه رسیدگی کرد، بیش از ۵۰ امضا جمع‌آوری شده که بر این اساس می‌تواند طرح شفافیت آرا نمایندگان در دستور کار هفته جاری قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از نمایندگان درخواست کرد در تمامی رأی‌گیری‌ها شرکت کنند.

کد خبر 474924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیراسته فر IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    ابتکارعمل جالبی است،شایدبشود گفت«کشف جدید»که تاحالا مجالس ماازاین« خوان گسترده»غافل بودند،بااین فرمول دیگرهیچ طرحی نخواهیم داشت که تصویب نشود،هرطرحی هم که تصویب نشد،بلافاصله مجدداً به جریان می افتد،حتی شده چندباربه جریان انداخته شود،تابلاخره،تصویب شود. درخواستی که ازمجلس محترم داریم(همانطورکه آئین نامه رابرای طرح های مردودی،اصلاح کردند)یک تغییراتی درآئین نامه بدهیدکه مشمول«لوایح دولت»هم بشود. تادیگرهیچ طرح ولوایحی درکشورنداشته باشیم که تصویب نشود.