انتقاد رئیس شورای شهر تهران به توهین به رئیس‌جمهوری

رئیس شورای شهر تهران گفت: توهین به رئیس جمهوری اگر به صورت سازماندهی شده و با اهداف سیاسی انجام شود، نگران کننده‌تر است چرا که از سطح یک خطای فردی خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به حواشی ایجاد شده در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، اظهار کرد: در روزهای اخیر باز هم شاهد سرزدن رفتارهای مغایر با معیارهای اخلاقی و انسانی از سوی برخی اشخاص و گروه‌ها بودیم. توهین و عبور از مرزهای ادب و اخلاق، از سوی هرکس و در هر جایگاهی زیبنده نیست اما اگر به صورت سازماندهی شده و با اهداف سیاسی انجام شود، نگران کننده‌تر است چرا که از سطح یک خطای فردی خارج می‌شود.

وی ادامه داد: تاسف‌بارتر از این اقدام، فراهم بودن بستر برای عمیق‌تر شدن شکاف ملت و حاکمیت توسط برخی جریانات وچهره‌های سیاسی است تا از آن به نفع خود بهره برداری کنند و از ساده‌دلی برخی از اقشار نیز در این جهت سوءاستفاده می‌شود و برخی مسئولان قبلی که خود بیشترین نقش را در تعمیق این شکاف داشتند امروز به فرافکنی و سوءاستفاده از آن مشغولند.

هاشمی با بیان اینکه تحمل فشارهای اقتصادی برای اکثریت جامعه، بسیار سخت و طاقت فرسا شده و مردم همه مسئولان را در برابر مشکلات پاسخگو می‌دانند، ادامه داد: نمی‌توان در این شرایط جزیره‌ای عمل کرد و دلیل مشکلات را بر گردن یک نفر یا یک دستگاه و قوه انداخت.

به گفته رئیس شورای شهر تهران همه مسئولان، دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید در این شرایط جهت بهبود شرایط اقتصادی مردم و بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و انتخاباتی همراهی کنند تا بتوانیم امید را نسبت به آینده و کارآمدی نظام در جامعه حفظ کنیم و تصور نکنیم با فشار وارد کردن بر مردم، کسی در داخل نظام برنده خواهد شد، اگر مردم در رنج باشند همه بازنده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مصاحبه دیروز شهردار تهران گفت: با وجود مطالب مهمی که در این مصاحبه وجود داشت از سوی رسانه ملی سانسور شد؛ دستاورد نخستی که حناچی به آن اشاره کرد، توقف دور باطل تراکم فروشی و اجرای مگاپروژه‌های تبلیغاتی در شهر بود، ما در طول دهه‌های گذشته شاهد بودیم که شهرفروشی و تراکم فروشی به‌صورت بی‌رویه اتفاق افتاده و با بخشی از منابع آن، پروژه‌های بزرگ غیرضروری فعال می‌شد که در این دوره شهر فروشی متوقف شد و در سال ۱۳۹۹، ایجاد طبقه‌های اضافی در تهران به صفر رسید در حالی که در گذشته سالانه دوهزار طبقه مازاد واگذار می‌شد.

وی افزود: از فربه شدن بدنه شهرداری جلوگیری شد و تعداد پرسنل که در گذشته همواره افزایش می‌یافت در این دوره از ۷۰ هزار نفر به کمتر از ۶۰ هزار نفر رسید و تا پایان دوره به حدود ۵۵ هزار نفر می‌رسد و در کنار آن پرسنل پیمانکار شهرداری که بخشی از آن صوری بود نیز کاهش قابل توجهی یافته است.

هاشمی با بیان اینکه مدیریت شهرداری توانست از تخریب بناهای ارزشمند تاریخی و باغات در این دوره تا حد زیادی جلوگیری کرده و آن‌ها را به عنوان سرمایه‌های شهر، تملک کند گفت: یکی از مسائل جدی شهر، ناایمنی ناشی از ۲۵۰ گود پرخطر بود که بدون مجوز، اجازه احداث به آنان داده شده بود یا ساختمان‌های ناایمن که حدود ۲۰۰ هزار مورد هستند و باید با تعامل دستگاه قضائی مشکلات ناشی از این گودها و ساختمان‌ها رفع شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بخش‌های دیگر سخنان شهردار در خصوص ورود نکردن شهرداری به مباحث انتخابات ریاست جمهوری گفت: این سخنان جای تقدیر دارد، چرا که بسیاری از مشکلات تهران، ناشی از اقدامات انتخاباتی شهرداران در گذشته بود که متأسفانه هیچ نظارت و برخوردی هم با اینگونه تخلفات نمی‌شود.

کد خبر 474917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.