مردم اصفهان توهین به رئیس جمهور را برنمی‌تابند/ افزایش درآمد پایدار در بودجه شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شایسته است با برنامه‌ریزی‌های بهتر از تکرار رفتارهایی مانند توهین به ریاست جمهوری، جلوگیری شود و حرمت اصفهان عزیز در برنامه‌های مختلف پاس داشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، نورافشانی در تمام مناطق شهری در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تزئینات و آذین‌بندی شهر، برنامه‌ریزی دو منطقه شهری در مراسم روز ۲۲ بهمن و ۵۰۰ اجرا در دهه فجر را از اقدامات مدیریت شهری در این ایام نام برد.

وی افزود: یکی از پیامدهای دهه فجر همدلی، هم‌افزایی و هم‌زبانی در کشور بوده است و این روز می‌تواند الگویی برای تمام سال باشد؛ بنابراین وحدت‌آفرین بودن دهه فجر باید بیش از هر چیز مدنظر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: گله‌مندی خود را نسبت به معدود موتورسوارانی که علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ حرمت مسئولان و مردم، به ریاست جمهوری توهین کردند، اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: از رئیس جمهوری نیز بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم و باید کسانی که با این حرکات شأن و شخصیت مردم اصفهان را مخدوش کردند، پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه مردم اصفهان چنین رفتارهایی را برنمی‌تابند، اظهار کرد: شایسته است با برنامه‌ریزی‌های بهتر از تکرار رفتارهایی که در شهر شهیدان با آبروی مردم شهر و استان اصفهان بازی می‌کند، جلوگیری شده و حرمت اصفهان عزیز در برنامه‌های مختلف پاس داشته شود.

وی اقدام مسئولان استانی که با دادن بیانیه و انجام مصاحبه با این اقدام مقابله کردند را بجا دانست و تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز باید به مقابله با این منکر مصرح ورود کند و مسئولیت قانونی خود در قبال افراد توهین کننده را به نتیجه برساند.

لزوم تسریع در اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کاهش نزولات آسمانی سبب کمبود ذخیره آب پشت سد زاینده‌رود شده است که باید بیش از هر زمانی صرفه‌جویی در مصرف آب مدنظر قرار گیرد؛ هرچند که صرفه جویی‌ها هم در زمان خشکسالی هم در زمان آبسالی باید مدنظر باشد.

وی ادامه داد: مسئولان و کسانی که به تریبون دسترسی دارند، با آموزش مداوم و صحبت‌های شفاف، چالش آب را با مردم در میان گذاشته و آنان را به صرفه‌جویی تشویق کنند تا مشکلی در این خصوص متوجه مردم اصفهان نشود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در روز ۲۲ بهمن ریاست جمهوری با شفافیت، بحث انتقال آب از خلیج فارس به چند شهر از جمله اصفهان را اعلام کرد و مشخص شد این طرح موردنظر هیئت دولت است که امیدواریم که تا پایان ماه جاری، کلنگ‌زنی این پروژه انجام شود تا به‌وسیله آن دغدغه‌های اصفهان در خصوص تأمین آب در آینده برطرف شود.

وی افزود: هرچند این پروژه هزینه‌بر و زمان‌بر است اما به دلیل آنکه طرحی بدون معارض است، امیدوارم عملیات اجرای آن با سرعت انجام شود و همه دست‌اندرکاران با آن همراهی کنند.

پایان بررسی بودجه شهرداری در کمیسیون‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بررسی بودجه شهرداری مرکزی، مناطق و شرکت‌های وابسته که شهرداری بالای ۵۰ درصد در آن‌ها سهام دارد، در کمیسیون‌ها به پایان رسیده و از این پس در کمیسیون تلفیق از صبح تا عصر به بررسی بودجه خواهیم پرداخت.

وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمامی که میان اعضای شورا وجود دارد، اقدام کمیسیون‌ها نهایی شده و تا دهم اسفندماه بودجه به تصویب برسد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده یک هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان، فروش اموال غیرمنقول ۹۰۰ میلیارد تومان، اوراق مشارکت ۷۸۰ میلیارد تومان، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ۵۹۰ میلیارد تومان، درآمد ناشی از بهای خدمات ۱۵۰ میلیارد تومان و درآمد سازمان‌ها و شرکت‌ها، یک هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد شده و بدین معناست که عمده درآمدها از منابع دیگری غیر از منابع دریافتی از مردم است.

وی ادامه داد: جمع این درآمدها، هفت هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان است؛ بنابراین بسیاری از منابع مربوط به اداره شهر، فارغ از پرداخت تراکم و عوارض، مربوط به پروانه ساخت‌وساز است و قدم‌های بسیار خوبی برای کسب درآمدهای پایدار و اخذ منابع مالی در شهرداری برداشته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک پیروزی و صدرنشینی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در روز گذشته، از مدیران باشگاه ذوب‌آهن درخواست کرد که تا دیر نشده برای بازگرداندن دیگر تیم فوتبال این شهر به اوج، تلاش کنند.

کد خبر 474884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    دوست عزیز مردم اصفهان هیچ گونه توهینی را بر نمی تابند همین!