واکسن آسترازنکا روی کودکان آزمایش می‌شود

محققان دانشگاه آکسفورد در انگلستان قصد دارند میزان اثربخشی واکسن مشترک شرکت آکسفورد و آسترازنکا را بر روی کودکان آزمایش کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا در سراسر جهان، کودکان زیادی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند. بنابراین گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد تصمیم گرفتند میزان اثربخشی واکسن آسترازنکا را روی کودکان بررسی کنند. در این راستا داده‌های سلامت ۳۰۰ فرد بین ۶ تا ۱۷ سال بررسی شد. واکسن آسترازنکا یکی از محصولاتی است که برای استفاده بزرگسالان در انگلستان مجوز دریافت کرده است.

به گفته محققان با وجود اینکه بیشتر کودکان و نوجوانان در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن هستند و احتمال کمی وجود دارد که که وضعیت سلامتی آن‌ها به خطر بیافتد، اما لازم است واکنش ایمنی بدن این افراد نسبت به واکسن‌ها ارزیابی شود. قرار است در این مطالعه به ۲۴۰ داوطلب، واکسن کرونا و به سایر افراد، واکسن بیماری مننژیت تزریق شود. هر دو واکسن عوارض جانبی مشابهی دارند.

لازم است چندین مرحله آزمایش بالینی انجام شود تا اثربخشی واکسن‌های کرونا روی کودکان مشخص شود. مرحله دوم این آزمایش قرار است در سه شهر لندن، ساوت‌همپتوم و بریستول انگلستان انجام و پاسخ‌های ایمنی کودکان ارزیابی شود.

به احتمال زیاد واکسن‌های جدید مخصوص کودکان تا پایان سال مجوز دریافت خواهند کرد. به نظر می‌رسد در سال جاری سه میلیارد دوز واکسن آسترازنکا تولید شود و تا ماه آوریل نیز بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در دسترس افراد قرار بگیرد.

کد خبر 474833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.