قیمت مرغ با اظهار نظر کارشناسی گران شد

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت علت افزایش قیمت مرغ را توضیح داد.

به گزارش ایمنا، داوود موسوی در گفت‌وگو تلفنی با شبکه خبر در خصوص چرایی علت افزایش قیمت مرغ، اظهار کرد: مرغ اکنون با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان باید به فروش رود که برخی به بحث افزایش قیمت دامن می‌زنند و اظهار نظر غیر کارشناسی می‌کنند.

وی افزود: مقطع زمانی مشخصی را تنظیم بازار مشخص کرده بود و پیشنهاد وزارت جهاد را مدنظر قرار دادیم و بر اساس سامانه بازار گاه مکتوب اعلام کردند که نهاده‌های اصلی که ذرت و کنجاله است، ۸۵ درصد بیشتر تأمین نشده و مابقی عدد را از بازار آزاد تأمین کردند.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت ادامه داد: امروز با وزارت جهاد مکاتباتی انجام شده که ۱۰۰ درصد نهاده تأمین می‌شود. ۱۰۰ درصد نهاده یعنی ۴ هزار و ۴۰۰ تومان با لحاظ ۲ پارامتر کاهش نهاده تأمین می‌شود. نهاده‌های دامی در بخش مرغ تأمین است.

موسوی تصریح کرد: تأمین مرغ تا مراکز عمده فروشی، بر اساس تکالیفی که صورت گرفته را وزارت جهاد پیگیری می‌کند. مشکلی که وجود دارد بعضاً تغییر قیمتی است که از مرغداری شده است، قبلاً که افزایش قیمت داشتیم علی رغم اینکه نهاده تأمین نمی‌شده، وزارت جهاد مدیریت می‌کرد و کل زنجیره تأمین را نیاز تهران در حد ۹۰۰ تن با مرغ منجمد و تازه تأمین می‌شد.

وی افزود: اکنون باید روی بحث تأمین استان تهران و مناطق دیگر اتفاق بیفتد که نظارت بهینه داشته باشیم. بر اساس قیمت مبنای کار همین است اگر در حوزه خورده فروشی اتفاق بی افتد، حتماً برخورد می‌شود اگر هم درب مرغداری باشد، پرونده تشکیل می‌شود و به سازمان صنعت معدن و تجارت مرجوع می‌شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت خاطرنشان کرد: قیمت مرغ برای مصرف کننده ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و بیشتر از این تخلف به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 474784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.