حباب ۳۰۰ میلیارد تومانی در بودجه شهرداری قزوین

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین با بودجه غیرواقعی در این چند سال تعهداتی را برای مردم و شهر ایجاد کرده و بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری قزوین حباب است.

احد چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری قزوین را غیرواقعی دانست و اظهار کرد: شهرداری‌ها باید بودجه را واقعی ببندند تا تعهداتی که برای خود ایجاد می‌کنند قابل اجرا باشد.

وی افزود: وقتی بودجه به صورت حبابی و غیرواقعی بسته می‌شود، برای تحقق آن فشار زیادی به مردم وارد خواهد شد، بودجه انبساطی سبب می‌شود نرخ تعرفه‌ها، خدمات و عوارض افزایش یابد تا شهرداری بتواند بودجه را محقق کند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین با بودجه غیرواقعی در این چند سال تعهداتی را برای مردم و شهر ایجاد کرده و بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری قزوین حباب است.

وی ادامه داد: پیشتر هم اعلام کردیم اگر طبق روال گذشته بودجه به صورت حباب بسته شود شورای شهر حتماً آن را هواگیری خواهد کرد تا تعهدات کاذب ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: اگر شهرداری به دنبال تحقق منابع درآمدی است باید کدهای هفتگانه را فعال و برنامه‌ریزی کند و خارج از کدهای هفتگانه منابع درآمدی پایدار ببیند که همان جذب سرمایه‌گذار است.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر شهرداری در حوزه جذب سرمایه‌گذار ضعیف عمل کرده و در دوره شهرداری آقای نصرتی بیشترین جذب سرمایه‌گذار را داشتیم.

چگینی با بیان اینکه تنها راه نجات از کمبود منابع، بردن شهر به سمت و سوی جذب و حضور سرمایه‌گذار است، افزود: با وضعیت کنونی شهرداری بیشتر از خدماتی که ارائه می‌دهد از مردم پول می‌گیرد و در حقیقت دست در جیب مردم می‌کند.

وی تاکید کرد: عوارضی که گرفته می‌شود و روزمرگی شهرداری نمی‌تواند مشکلات شهر را درمان کند اما با این روش غلط سال‌ها برای شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: بودجه‌ریزی شهرداری شفاف نیست و در آن منابعی تعیین شده که قدرت تحقق آن وجود ندارد درحالی که در برخی حوزه‌ها با شفافیت می‌توانیم به سمتی پیش برویم که با حسابداری دقیق و کار عملیاتی تعهدات پیش رفته و برای جبران هزینه‌های حتی تهاتری عمل کنیم که اینگونه نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مدیریت شهر بدون منابع مالی امکان پذیر نیست لذا شهرداری به سمت تراکم فروشی رفته و روی تخلفات ساختمانی حساب می‌کند.

چگینی با تاکید بر اینکه تخلفات ساختمانی زیبایی و معماری شهری را به چالش کشیده و چهره‌ای غیراصولی از شهر به نمایش می‌گذارد، گفت: نگاه درآمدی پایدار به سمت تخلفات ساختمانی بسیار خطرناک بوده و حداقل یک بیستم بودجه باید از این منابع محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با بودجه حبابی شهرداری و تعطیلی حوزه سرمایه‌گذاری، ۲۵ درصد بودجه شهرداری از تخلفات ساختمانی است که بخش بزرگی از آن برای خدمات شهری هزینه می‌شود.

کد خبر 474604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.